کمپین قرعه کشی | نحوه استفاده از پاداش و جوایز برای موفقیت در تبلیغات

 کمپین قرعه کشی | نحوه استفاده از پاداش و جوایز برای موفقیت در تبلیغات

جلب مشتری از طریق ارائه جوایز و قرعه کشی

اگر در راستای دستیابی به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی خود، هدیه یا مسابقه‌ای برای مشتریان یا مصرف‌کنندگان محصولات خود تعیین کرده‌اید، به این معناست که برای گسترش کسب‌وکار خود یک کمپین قرعه کشی راه انداخته‌اید. اما جایزه دادن به مشتریان به تنهایی باعث افزایش بهره‌وری نمی‌شود. برای کسب سود بیشتر با استفاده از سنت انتخاب جایزه، باید با ویژگی‌ها و کاربردهای این روش در سطوح و شرایط مختلف آشنا شده تا بتوانید به بهترین نحو ممکن از مزایای فوق‌العاده این نوع کمپین تبلیغاتی استفاده کنید.

راهبردهای مناسب برای راه‌اندازی کمپین قرعه کشی

استفاده از کمپین قرعه کشی برای تبلیغات، عموما با دو هدف عمده انجام می‌شود: جلب مشتری و نمایش محصولات یا خدمات ارائه شده. به این ترتیب می‌توان گفت کمپین‌های قرعه کشی علاوه بر ایجاد انگیزه بین مشتریان، کالا یا خدمات شما را نیز تبلیغ می‌کند. با این حال برای راه‌اندازی یک کمپین موفق، باید به موارد زیادی توجه داشت.

انتخاب جایزه متناسب با برند تجاری

هنگام راه‌اندازی کمپین قرعه کشی، باید کیفیت را بر کمیت ترجیح داد. هدف از این کمپین، تشویق کردن مردم به استفاده از محصولات یا خدمات شماست، بنابراین جایزه را طوری تعیین کنید که نظر مشتریان علاقه‌مند به استفاده از محصولات و خدمات شما را جلب کند. با انتخاب جوایز مدرن و ارزشمند مانند تلفن همراه یا پول نقد ممکن است مشتریان بسیاری جلب کنید که در اینصورت یعنی کمپین شما موفقیت‌آمیز بوده است.

اما به محض پایان کمپین، احتمالا مشتریان و مخاطبین جدید برند خود را از دست می‌دهید، زیرا این افراد فقط به جایزه فکر می‌کردند، نه به محصولات و خدمات شما. در صورتی که اگر جایزه انتخاب شده با خدمات یا محصولات شما مرتبط باشد، برنده جایزه احتمالا آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد که به جذب مخاطب بیشتر کمک می‌کند و از این طریق حتی نوعی تبلیغات دیجیتال نیز نصیبتان می‌شود. یکی از بهترین جوایزی که می‌توانید برای کمپین خود انتخاب کنید، ارائه رایگان محصولات و خدمات خود به مدت محدود و مشخص است.

جوایز متنوع انتخاب کنید

ارائه بیش از یک جایزه برای کمپین قرعه کشی، راهی موثر برای جذب مشتری محسوب می‌شود. با این حال، اهدای جوایز متعدد گاهی اوقات تأثیر معکوس دارد. بر اساس آمار ارائه شده از سوی مجله آکادمی علوم بازاریابی، ارائه بیش از یک جایزه مشابه باعث نمی‌شود شرکت‌کنندگان شانس خود را برای برنده شدن، بیشتر ارزیابی کنند. ارائه جوایز متعدد به صورت ناخودآگاه هیجان شرکت کردن در مسابقه یا کمپین را کاهش می‌دهد، با این حال ابنکه جوایز قرعه کشی متفاوت باشند، مزایای بسیاری دارد. در این صورت مشتریان احساس می‌کنند شانس بیشتری برای برنده شدن خواهند داشت.

جوایز قرعه کشی را متناسب با فصل قرعه کشی انتخاب کنید

ارائه جوایز فصلی یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات است. نکته مثبت در مورد جوایز فصلی این است که خلاقیت در موفقیت آنها نقش مهمی ایفا می‌کند. سعی کنید جوایز فصلی را طوری انتخاب کنید که علاوه بر جذابیت و ایجاد کنجکاوی، بین برند شما، محصولات و خدمات ارائه شده و فصل مورد نظر ارتباط برقرار کنند. این کار باعث افزایش تأثیرگذاری تبلیغات شما می‌شود. استفاده از تعطیلات و جشن‌ها و رویدادهای عمومی و شناخته