کمپین قرعه کشی | نحوه استفاده از پاداش و جوایز برای موفقیت در تبلیغات

 کمپین قرعه کشی | نحوه استفاده از پاداش و جوایز برای موفقیت در تبلیغات

جلب مشتری از طریق ارائه جوایز و قرعه کشی

اگر در راستای دستیابی به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی خود، هدیه یا مسابقه‌ای برای مشتریان یا مصرف‌کنندگان محصولات خود تعیین کرده‌اید، به این معناست که برای گسترش کسب‌وکار خود یک کمپین قرعه کشی راه انداخته‌اید. اما جایزه دادن به مشتریان به تنهایی باعث افزایش بهره‌وری نمی‌شود. برای کسب سود بیشتر با استفاده از سنت انتخاب جایزه، باید با ویژگی‌ها و کاربردهای این روش در سطوح و شرایط مختلف آشنا شده تا بتوانید به بهترین نحو ممکن از مزایای فوق‌العاده این نوع کمپین تبلیغاتی استفاده کنید.

راهبردهای مناسب برای راه‌اندازی کمپین قرعه کشی

استفاده از کمپین قرعه کشی برای تبلیغات، عموما با دو هدف عمده انجام می‌شود: جلب مشتری و نمایش محصولات یا خدمات ارائه شده. به این ترتیب می‌توان گفت کمپین‌های قرعه کشی علاوه بر ایجاد انگیزه بین مشتریان، کالا یا خدمات شما را نیز تبلیغ می‌کند. با این حال برای راه‌اندازی یک کمپین موفق، باید به موارد زیادی توجه داشت.

انتخاب جایزه متناسب با برند تجاری

هنگام راه‌اندازی کمپین قرعه کشی، باید کیفیت را بر کمیت ترجیح داد. هدف از این کمپین، تشویق کردن مردم به استفاده از محصولات یا خدمات شماست، بنابراین جایزه را طوری تعیین کنید که نظر مشتریان علاقه‌مند به استفاده از محصولات و خدمات شما را جلب کند. با انتخاب جوایز مدرن و ارزشمند مانند تلفن همراه یا پول نقد ممکن است مشتریان بسیاری جلب کنید که در اینصورت یعنی کمپین شما موفقیت‌آمیز بوده است.

اما به محض پایان کمپین، احتمالا مشتریان و مخاطبین جدید برند خود را از دست می‌دهید، زیرا این افراد فقط به جایزه فکر می‌کردند، نه به محصولات و خدمات شما. در صورتی که اگر جایزه انتخاب شده با خدمات یا محصولات شما مرتبط باشد، برنده جایزه احتمالا آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد که به جذب مخاطب بیشتر کمک می‌کند و از این طریق حتی نوعی تبلیغات دیجیتال نیز نصیبتان می‌شود. یکی از بهترین جوایزی که می‌توانید برای کمپین خود انتخاب کنید، ارائه رایگان محصولات و خدمات خود به مدت محدود و مشخص است.

جوایز متنوع انتخاب کنید

ارائه بیش از یک جایزه برای کمپین قرعه کشی، راهی موثر برای جذب مشتری محسوب می‌شود. با این حال، اهدای جوایز متعدد گاهی اوقات تأثیر معکوس دارد. بر اساس آمار ارائه شده از سوی مجله آکادمی علوم بازاریابی، ارائه بیش از یک جایزه مشابه باعث نمی‌شود شرکت‌کنندگان شانس خود را برای برنده شدن، بیشتر ارزیابی کنند. ارائه جوایز متعدد به صورت ناخودآگاه هیجان شرکت کردن در مسابقه یا کمپین را کاهش می‌دهد، با این حال ابنکه جوایز قرعه کشی متفاوت باشند، مزایای بسیاری دارد. در این صورت مشتریان احساس می‌کنند شانس بیشتری برای برنده شدن خواهند داشت.

جوایز قرعه کشی را متناسب با فصل قرعه کشی انتخاب کنید

ارائه جوایز فصلی یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات است. نکته مثبت در مورد جوایز فصلی این است که خلاقیت در موفقیت آنها نقش مهمی ایفا می‌کند. سعی کنید جوایز فصلی را طوری انتخاب کنید که علاوه بر جذابیت و ایجاد کنجکاوی، بین برند شما، محصولات و خدمات ارائه شده و فصل مورد نظر ارتباط برقرار کنند. این کار باعث افزایش تأثیرگذاری تبلیغات شما می‌شود. استفاده از تعطیلات و جشن‌ها و رویدادهای عمومی و شناخته شده بعنوان مکمل جایزه، به شما کمک می‌کند که جایزه مورد نظر خود را خلاقانه‌تر انتخاب کنید.

تصمیم‌گیری در مورد ارزش جایزه

انتخاب جایزه مناسب ربطی به سرمایه‌گذاری ندارد. اهداف قرعه کشی را به خاطر داشته باشید: افزایش مشارکت، آگاهی و جذب مشتری. جایزه باید متناسب با این اهداف انتخاب شود. شاید تعجب کنید، اما گاهی اوقات ارائه یک شیشه مربای خانگی از محصولات بعنوان جایزه، ممکن است تأثیرگذارتر از یک دستگاه گوشی هوشمند باشد. زیرا شرکت‌کنندگان واقعا به محصولات شما اهمیت می‌دهند. اولین کمپین قرعه کشی خود را با جوایز کوچک و ارزان قیمت شروع کنید. ممکن است همین جایزه کوچک برای رسیدن به هدف کافی باشد. در این صورت خوشحال خواهید شد که روی انتخاب جایزه بزرگتر و گران قیمت‌تر سرمایه‌گذاری نکرده‌اید.

ارائه تجربه مشتری بهتر

اگر قرار است جایزه بزرگ و ارزشمندی مثل پول نقد، بورسیه تحصیلی یا کالای ارزشمندی مثل ماشین یا خانه را برای کمپین قرعه کشی خود انتخاب کنید، بهتر است وقت صرف کنید و تبلیغات خود را تا جای ممکن زیبا و مشتری‌پسند عرضه کنید. مهم نیست جایزه شما چقدر با ارزش باشد، اگر پیدا کردن تبلیغات یا شرکت در کمپین بیش از حد دشوار باشد، مشتریان در آن شرکت نمی‌کنند. بنابراین حتما قبل از راه‌اندازی کمپین، آن را آزمایش کنید. علاوه بر این، تبلیغات خود را از چند طریق ارائه دهید تا تعداد مخاطبانی که آن را می‌بینند به حداکثر برسد.

آشنایی با روش‌های تبلیغاتی موثر در بی‌تی‌ال نیوز

استفاده از کمپین‌های قرعه کشی و ارائه جوایز در عرصه‌های تجاری و خدماتی، یکی از ابزارهای جذاب بازاریابی است. این شیوه فروش معمولا شامل پکیج محصولات یا خدمات می‌شود و حتی می‌توان با ارائه شرایط شرکت در قرعه کشی مانند خرید بیش از مبلغ مشخص، به افزایش فروش محصولات و ترغیب مشتریان کمک کرد.

هدف ما در بی‌تی‌ال نیوز، افزایش پیشرفت کسب‌وکار شما از طریق ارائه اطلاعات است، بنابراین اگر شما هم اطلاعات خاصی در مورد کمپین‌های قرعه کشی دارید می‌توانید با درج نظرات ارزشمند و تجربیات خود در بخش نظرات در پایین این مطلب، دیگران را نیز در این راه یاری کنید. علاوه بر این، اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید همین حالا سوال خود را ثبت کرده تا در اسرع وقت پاسخ مناسبی دریافت کنید.

تیم تحریریه BTLNEW

https://btlnews.ir/

تیم تحریریه BTL با نقد و بررسی اصولی پروژه های تبلیغاتی، طراحی و اجرای آن ها از نوع Objective شما را در راستای رسیدن به موفقیت های بزرگ، گسترش کسب و کار و برندسازی همراهی می کند.

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *