کمپین تبلیغاتی کوکاکولا | بازاریابی خلاقانه شرکت کوکاکولا با همکاری مامور ۰۰۷!

 کمپین تبلیغاتی کوکاکولا | بازاریابی خلاقانه شرکت کوکاکولا با همکاری مامور ۰۰۷!

در ابتدا نگاهی بیندازیم به ویدئو این کمپین تبلیغاتی و سپس به بررسی و تحلیل آن بپردازیم

کوکاکولا و کمپین‌های تبلیغاتی‌اش

شرکت کوکاکولا همیشه در بین ۵ برند معروف در سراسر دنیا به شمار رفته است و کمتر کسی را می‌توان یافت که حداقل یک بار نام این شرکت و نوشابه‌های خوشمزه‌اش را نچشیده باشد. اما معروفیت کوکاکولا تماما برای طعم دلنشین نوشابه‌هایش نیست و این شرکت به برپاییِ کمپین‌های تبلیغاتی هیجان‌انگیز و تا حدی خطرناک هم معروف است. در این مطلب از وب‌سایت بی‌تی‌ال نیوز قصد داریم شما را با کمپین تبلیغاتی کوکاکولا آشنا کنیم که در آن باید مانند مامور ۰۰۷ یا همان جیمز باند، کارهای خارق‌العاده انجام دهید تا به جایزه کمپین برسید.

کمپین تجربی – تعاملی نوشابه زیرو

فیلم‌های معروف جیمز باند یکی از موثرترین رسانه‌هایی هستند که می‌توان محصولات کمپانی‌ها را برای طیف وسیعی از مخاطبان در معرض نمایش قرار داد. عمدتا همه بینندگان از دیدن یک ساعت رولکس (Rolex) روی مچ یک بازیگر خوش‌تیپ یا یک لامبورگینی زیبا که در صحنه‌ای از فیلم در کنار جاده پارک است، به وجد خواهند آمد.

شهرت جهانی فیلم‌های مامور ۰۰۷  و کمپانی کوکاکولا سبب شد تا این دو در یک کمپین تبلیغاتی با هم همکاری کنند و نتایج بسیار درخشانی را کسب کنند. شرکت کوکاکولا برای فروش بیشتر محصول جدیدش یعنی Coke Zero، توانست با راه اندازی این کمپین تبلیغاتی هم به فروش محصول خود، هم به شرکت‌کنندگان و همچنین به فروش آخرین نسخه سری فیلم‌های ۰۰۷ یعنی اسکای‌فال (Skyfall) در سال ۲۰۱۲ کمک قابل توجهی کند.

کمپین تبلیغاتی کوکاکولا ؛ جیمز باندِ درون خود را شکوفا کن!

در کمپین تبلیغاتی هیجانی کوکاکولا با عنوان – Unlock the 007 in you – طرفداران محصولات این شرکت هنگامی که برای خرید از دستگاه فروش خودکار نصب شده در ترمینال مرکزی شهر آنتورپ بلژیک، نوشابه خود را دریافت می‌کنند با یک پیام بسیار جالب هم مواجه می‌شوند.

دستگاه از آنها سوال می‌کند که آیا دوست دارید بلیط سینمای رایگان برای دیدن آخرین نسخه از سری مامور ۰۰۷ را دریافت کنید. شرکت کننده با وارد کردن نام خود به منزله رضایت برای شرکت در این کمپین، آماده می‌شود. دستگاه در پیامی دیگر به شرکت کننده می‌گوید که شما ۷۰ ثانیه فرصت دارید تا به قسمت دیگری از ترمینال بروید و ثانیه شماری هم در همان لحظه شروع به کار می‌کند. ۶۹…۶۸….۶۷….شرکت‌کننده با دیدن ثانیه‌شمار ناخودآگاه وارد بازی می‌شود!

مامور ۰۰۷ شدن هم به این آسانی‌ها نیست!

شاید اگر این کمپین توسط یک شرکت دیگری انجام می‌گیرفت، هیچگاه به این محبوبیت جهانی دست پیدا نمی‌کرد. شاید فکر کنید که رفتن به طرف دیگر ترمینال آن هم در ۷۰ ثانیه کار آنچنان سختی هم نیست. اما شرکت کوکاکولا برای شرکت‌کنندگان و برای اینکه ویدیو‌های کمپین تبلیغاتی‌اش وایرال شود، چالش‌های فراوانی را بر سر راه شرکت کنندگان قرار داده بود.

شرکت‌کننده از همه جا بی‌خبر برای رسیدن به آن طرف ترمینال نمی‌داند که چه سدهایی بر سر راه او قرار گرفته است؛ از دو دونده‌ای که از قصد پله برقی را مسدود کردند و از نظافت‌چی که در حال شستن پله‌هاست و سطح آنها لیز شده تا شرکت کننده را به در دردسر بیاندازد، تا خانومی که یک جین سگ کوچولو را به دنبال خود می‌کشد تا مانع رسیدن شرکت‌کننده (یا حداقل سخت شدن آن) به جایگاه مورد نظر شود، همگی از شیرین‌بازی‌هایی است که شرکت بلژیکی طراح کمپین تبلیغاتی کوکاکولا آنها را تدارک دیده است.

غول آخر کمپین تبلیغاتی کوکاکولا

مرحله پایانی کمپین تبلیغاتی کوک زیرو (Coke Zero) – پس از این که شرکت کننده با انواع و اقسام مختلف سدمعبرهای جالب روبه رو شد – همراهی کردن ارکستر کوچکی است که در کنار دستگاه فروش خودکار در حال نواختن آهنگ معروف سری فیلم‌های ۰۰۷ هستند. در پایان نیز از قسمتی که همیشه قوطی‌های نوشابه به مشتری داده می‌شود این بار بلیط رایگان دیدن فیلم Skyfall اعطا شد!

پیام و دستاورد کمپین تبلیغاتی کوکاکولا

پیام اصلی کمپین تبلیغاتی هیجانی کوک زیرو این بود که هر کس Coke Zero بنوشد، می‌تواند مامور ۰۰۷ یا همان جیمز باند شود! پیامی که کمپین‌های تبلیغاتی قبلی سعی داشتند به آن برسند اما ناکام ماندند. حالا تنها با یک دستگاه خرید خودکار و چندی از پرسنل آژانس تبلیغاتی بلژیکی و همچنین استفاده از شهرت فراوان سری فیلم‌های ۰۰۷، کوکاکولا به خواسته خود دست پیدا کرد.

کلیپ شرکت کنندگان این کمپین که به هر دری می‌زدند تا به سکوی شماره ۶ ترمینال برسند، تنها در عرض ۵ روز نزدیک به ۴ میلیون بار در کانال یوتیوب کوکاکولا دیده شد. از طرف دیگر طرفداران صفحه رسمی کوکاکولا در فیسبوک هم پس از راه اندازی این کمپین از مرز ۵۳ میلیون نفر گذشت که طیف وسیعی از آنها تنها پس از راه اندازی کمپین ۰۰۷ به طرفداران کوکاکولا تبدیل شدند.

در نهایت، کمپین تبلیغاتی کوکاکولا با همکاری سری فیلم‌های ۰۰۷ نه تنها در رسانه‌های آنلاین که در رسانه‌های آفلاین نیز مانند برنامه‌های تلویزیونی، روزنامه‌ها، مطبوعات تجاری و غیره پوشش قوی پیدا کرد. از طرف دیگر، خود شرکت کنندگان و همچنین افرادی که در صحنه کمپین حاضر بودند با به اشتراک گذاری ویدیوها و عکس‌های خود با هشتگ‌های مخصوص این کمپین، به مثمرثمر بودن هرچه بهتر این کمپین دامن زدند.

لزوم آشنایی دقیق و علمی با کمپین‌های تبلیغاتی

اگر به تازگی وارد دنیای وسیع تبلیغات و مارکتینگ شده‌اید و یا قصد دارید برای کسب‌وکار خود کمپین تبلیغاتی راه بیاندازید، آشنایی هرچه بیشتر با فضای تبلیغاتی برای جواب گرفتن هر چه بیشتر از آن به شما کمک خواهد کرد. بی‌تی‌ال نیوز دقیقا همانجایی است که می‌توانید با انواع کمپین‌ها، روش‌ها و ترفندهای بازاریابی آشنا شوید و از تجارب شرکت‌های دیگر برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید.

ما در BTLnews کوچک‌ترین نقطه نظر شخصی را وارد مباحث درج شده نخواهیم کرد و آنچه که به دست شما می‌رسد دقیقا همان چیزی است که شرکت‌های تبلیغاتی در اختیار ما قرار داده‌اند. در بی‌تی‌ال نیوز، ما با آمار و ارقام کمپین‌های تبلیغات و روش‌های نوین بازاریابی را به چالش می‌کشیم و از این بابت کار ما در پلتفرم ایرانی بی‌بدیل است.

جالب است بدانید بسیاری از مطالبی که در سایت ما درج شده‌اند، خوانندگان عزیزمان آنها را از طریق درج نظرات به ما پیشنهاد داده‌اند. تیم تحریریه بی‌تی‌ال نیوز توجه خاصی به کامنت‌های شما عزیزان دارد و ۱۰۰% نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما توسط تیم ما خوانده و به کار گرفته می‌شوند. از این‌رو، حتما ما را در بهبود و پیشرفت BTLnews با درج نظرات خود یاری کنید تا این سایت به منبعی مناسب برای همه افراد مرتبط با حوزه مارکتینگ و تبلیغات تبدیل شود.

تیم تحریریه BTLNEW

https://btlnews.ir/

تیم تحریریه BTL با نقد و بررسی اصولی پروژه های تبلیغاتی، طراحی و اجرای آن ها از نوع Objective شما را در راستای رسیدن به موفقیت های بزرگ، گسترش کسب و کار و برندسازی همراهی می کند.

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.