کمپین تبلیغاتی برند نوتلا | بیلبورد سخنگویی که احوال مردم را میپرسد!

در ابتدا نگاهی بیندازیم به ویدئو این کمپین تبلیغاتی و سپس به بررسی و تحلیل آن بپردازیم
نوتلا و کمپینهای تبلیغاتی جذابش
شاید فکر کنید که برندهای معروف مانند نوتلا، ماکروسافت، بنز، کوکاکولا و غیره دیگر نیازی به تبلیغات ندارند. اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید؛ بازار پر از رقبایی است که هر لحظه ممکن است جای شما را بگیرند. اما برای جذب حداکثری مشتری، جذاب بودن کمپین تبلیغاتی بیش از پیش موثر است که شرکت نوتلا یکی از سردمداران طراحی چنین کمپینهایی میباشد. در این مطلب از سایت بیتیال نیوز قصد داریم شما را با کمپین تبلیغاتی برند نوتلا آشنا کنیم که در زمان خودش موفقیت خوبی را کسب کرد.
سمپلینگ؛ بهترین روش تبلیغات برای خوردنیهای خوشمزه
یکی از نقاط قوت برندهای معروف در صنعت خوراکی این است که با اعطای نمونههایی از آخرین محصولات خود میتوانند دل بسیاری از افراد جامعه را شاد کنند. در کمپین تبلیغاتی برند نوتلا که در شهر آمستردام هلند انجام گرفت، بیلبورد سخنگوی این برند در قلب شهر، با مردمی که از کنار آن میگذشتند اصطلاحا خوش و بش میکرد!
همین گفتگوی مختصر و مفید اما دوستانه کافی است تا یک تجربه برند عالی در ذهن مخاطبین از یک شرکت ایجاد گردد به طوری که تا سالیان سال آن را فراموش نخواهد کرد. برند نوتلا که یکی از ده شرکت معروف در سراسر دنیا به حساب میآید از نام و اعتبار خود در این کمپین تبلیغاتی که به صورت سمپلینگ تهیه شده بود به نحو احسنت استفاده کرد تا بتواند حتی افرادی را که مشتری پروپاقرص نوتلا نبودند هم به سوی خود جذب کند.
از آنجایی که کمتر کسی بدش میآید یک نمونه از محصولات غذایی با کیفیت را داشته باشد، اجرای کمپینهای تبلیغاتی به روش سمپلینگ برای برندهای غذایی – اگر برنامهریزی شده راهاندازی شوند – مزایای بسیار زیادی دارند:
- با توجه به قیمت نستبا ناچیز اما با ارزش هر محصول، راه اندازی سمپلینگ برای شرکتهای غذایی بسیار مقرون به صرفه است
- با مصرف هر بار شرکتکنندگان از برند مورد نظر، به یاد کمپین تبلیغاتی میافتند که در آن شرکت کردند و هیچگاه برایشان قدیمی نمیشود
- بازاریابی دهان به دهان در کمپینهای تبلیغاتی به روش سمپلینگ بسیار بیشتر انجام میگیرد
کمپین تبلیغاتی برند نوتلا با بیلبورد سخنگو
در کمپین تبلیغاتی برند نوتلا که در سال ۲۰۱۷ در شهر آمستردام هلند اجرا شد، یک بیلبورد از این برند در قلب شهر گذاشته شد که در بالای آن یک دوربین مخفی قرار داشت. دوربین محوطه جلوی بیلبورد را به یک اتاقک دورتر از آنجا نشان میداد که راویِ داستان در آن اتاق با صدایی شیوا و دوستانه از مردمی که از جلوی بیلبورد میگذشتند تعریف و تمجید میکرد.
سخنگوی بیلبورد با دیدن زوجی جوان، برای مثال، به آنها یادآوری میکرد که چقدر به هم میآیند و قدر همدیگر را باید بیش از پیش بدانند! و یا مثلا با رد شدن خانوم مسنی با یک چرخ خرید از جلوی بیلبورد، به او یادآور میشد که چقدر جذاب است و خسته نباشید جانانه ما را از شرکت نوتلا پذیرا باشد!
پس از اینکه چند جملهای بین افراد و بیلبورد رد و بدل میشد، دختر خانومی جوان با لبخندی زیبا دوان دوان در حالی که یک نوتلای ۷۵۰ گرمی در دست داشت، به سمت شرکتکننده میآمد. افراد خوششانسی که در آن زمان با بیلبورد به صحبت نشسته بودند یک مرتبه با دیدن چنین صحنهای تازه میفهمیدند که ناخواسته در یک کمپین تبلیغاتی شرکت کردهاند!
علت موفقیت کمپین تبلیغاتی برند نوتلا
مردم آمستردام به رفتار خشک و سردشان معروف هستند و برند نوتلا از این خصلت خاص آمستردامیها استفاده کرد؛ در ابتدای هر گفتگو، بیلبورد سخنگو به شخص مورد نظر یادآوری میکرد که تعریف کردن از یکدیگر بسیار چیز خوبی است، کاری که ما کمتر آن را در جامعه مشاهده میکنیم. از طرف دیگر بیلبورد با تعریف و تمجید از شرکتکننده در همان ابتدا، سعی به تحت تاثیر قرار دادن شخص میکند با این عنوان که چه کسی از شنیدن تعریف و تمجید خوشش نمیآید.
تجربه برند عالی با به دست آوردن رضایت شرکتکننده یکی دیگر از دلایل موفقیت کمپین تبلیغاتی سمپلینگ برند نوتلا بود. به این مسئله خوب توجه کنید که زمان و مکان راه اندازی کمپین و همچنین انتخاب درست شرکتکنندگان در موفقیت تبلیغات نقش بهسزایی دارند.
اگر همین کمپین را در جلوی یک بیمارستان یا یک ساختمان بورس که همگی درگیر مسائل شخصی و مالی هستند اجرا میشد، هرگز نمیتوانست موفق باشد. از طرف دیگر به زمان برگزاری کمپین هم خوب توجه کنید. صبحِ نسبتا زودی که اکثر افراد هنوز صبحانه نخوردند و درگیر مسائل زندگی نشدهاند، بهترین زمان برای اعطای یک شکلات صبحانه مقوی با آرمِ نوتلا است!
شهروندان آمستردامی به اندازه کافی فعالیت ورزشی دارند؛ در این شهر به ازای هر شهروند دو دوچرخه وجود دارد که نشان میدهد مردمان این شهر نیازی به فعالیت بیشتر ورزشی ندارند، تنها چیزی که آنها احتیاج دارند کمی سخن دوستانه است. برند نوتلا با آوردن خنده به روی چهره آمستردامیها و دور کردن آنها از دغدغههای روزانه، توانست یکی از بهترین کمپینهای تبلیغاتی که به صورت سمپلینگ صورت گرفت را اجرا کند.
داشتن تجربه کلید موفقیت در صنعت تبلیغات و بازاریابی است
بیدلیل نیست که صنعت تبلیغات به یکی از صنایع پردرآمد این روزها تبدیل شده است؛ این صنعت به طور واقعی میتواند نرخ فروش شرکتها چندین برابر افزایش دهد. از طرف دیگر افرادی که در ایجاد کمپینهای تبلیغاتی موفق هستند خود به یک برند تبدیل شدهاند و درآمدزایی کلانی برای خود درست کردهاند.
لازمه موفقیت در این صنعت – در کنار داشتن دانش کافی – تجربه فراوان است. تجربه به شما میآموزد که چگونه، کجا و چه زمانی کمپین را راهاندازی کنید تا به موفقیت حداکثری دست پیدا کنید. وبسایت بیتیال نیوز دقیقا همان جایی است که میتوانید به کسب تجربه بپردازید.
بررسی موشکافانه کمپینهای تبلیغاتی با BTLnews
در مارکت ایرانی وجود بستری که بدون دخالت دادن نظرات شخصی، به معرفی انواع روشهای بازاریابی و کمپینهای تبلیغاتی بپردازد خالی بود تا اینکه بیتیال نیوز جای خالی آن را برای ایرانیان پر کرد. ما در سایت BTLnews به معرفی و بررسی انواع کمپینهای تبلیغاتی میپردازیم تا شما عزیزان بتوانید از تجارب شرکتهای بزرگ و کوچک به نحو احسنت استفاده کنید.
بسیاری از مطالب درج شده در سایت، توسط خود شما خوانندگان عزیز به گروه تحریریه سایت پیشنهاد شده است. اگر شما نیز کمپینهای جالبی را میشناسید که تا الان صحبتی از آنها در بیتیال نیوز نشده است، همین حالا آنها را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.