ون تبلیغاتی | بایدها و نبایدهای استفاده از کمپین تبلیغاتی متحرک با وسایل نقلیه

 ون تبلیغاتی | بایدها و نبایدهای استفاده از کمپین تبلیغاتی متحرک با وسایل نقلیه

ون تبلیغاتی یا برندد!

برای اینکه بیشترین استفاده را از سرمایه‌گذاری در ون تبلیغاتی خود ببرید، باید بدانید که چگونه می‌توانید شرکت خود را با گرافیک با کیفیت به بهترین شکل نشان دهید و چگونه به یک مزاحم محلی تبدیل نشوید. به طور متوسط، آمریکایی‌ها بیش از ۱۷۶۰۰ دقیقه را به طور سالیانه پشت خودروهای خود هدر می‌دهند و نزدیک به ۸۶ درصد از آنها ترجیح می‌دهند (آمار نشان می‌دهد) که با خودرو شخصی و در کل وسایل نقلیه عبور و مرور کنند. با همه این توضیحات، ما در بی‌تی‌ال نیوز قصد داریم شما را با یکی دیگر از روش‌های تبلیغاتی آشنا کنیم که حتی برای انتخابات ریاست جمهوری هم از آن استفاده می‌شود.

چرا استفاده از ون تبلیغاتی موثر واقع شده است؟

ناگفته نماند بسیاری از کسب‌و‌کارها از موقعیت‌های وسیله نقلیه و رفت‌وآمدهای ما استفاده می‌کنند و وسایل نقلیه را به چشم کمپین تبلیغاتی موثر می‌بینند. یک آگهی نصب شده روی یک وسیله نقلیه، به سادگی می‌تواند روزانه نزدیک به ۳۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ ایمپرشن (Impression) یا همان تاثیر مثبت دریافت کند.

عددی که واقعا غیرقابل انکار است! حتی اگر در راه رسیدن به محل کار، آگهی‌های کنار ون‌ها را نمی‌خوانید، در معرض آن قرار می‌گیرید، و در جایی – در پس ذهن‌تان – ناخودآگاه آن اطلاعات را تصدیق کرده‌اید. اگر این اعداد شما را در مورد قدرت ون تبلیغاتی متقاعد نمی‌کنند، آمار زیر را در نظر بگیرید:

به طور متوسط، یک روکش کامل وینیل بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار هزینه دارد. طبق گزارش انجمن تبلیغات در فضای باز آمریکا (OAAA)، روکش وسایل نقلیه کمتر از ۴۴ دلار به ازای هر میلیون نمایش (تاثیر) هزینه دارد، در مقایسه با بیلبوردهای تبلیغاتی در فضای باز با ۳.۵۶ دلار در هر هزار نمایش، و تبلیغات روزنامه‌ای با ۱۹.۷۰ دلار برای هر هزار نمایش، استفاده از ون تبلیغاتی تفاوت هزینه بسیار قابل توجهی دارد.

بایدها و نبایدهای استفاده از ون تبلیغاتی

حال که از نظر آماری، پی به قدرت استفاده از ون تبلیغاتی برده‌اید و دانستید که نسبت به کمپین‌های دیگر نظیر تبلیغات بیلبوردی و روزنامه‌ای، هزینه بسیار کمتری دارد، به این بایدها و نبایدها هم توجه کنید.

ون تبلیغاتی را با گرافیک و اطلاعات بی‌مورد شلوغ نکنید

نکته بسیار حائز اهمیت در طراحی ون تبلیغاتی این است که ابتدا به این فکر کنید که مهم‌ترین اطلاعاتی که قرار است از شرکت شما به روی خودرو نقش ببندد چیست. اطلاعاتی مانند شماره تماس شما، نام کسب‌وکار و مزایای استفاده از شرکت شما برای دیگران، مهم‌ترین آنها هستند.

اما در نظر داشته باشید که ون تبلیغاتی معمولا در حال حرکت است و سرنشینان خودروهای دیگر وقت چندان زیادی برای خواندن همه اطلاعاتی که روی ون می‌نویسید را ندارند. لذا، نیازی ندارد همه خدماتی که ارائه می‌دهید را رو ون به نمایش بگذارید. بار دیگر، به این دقت کنید که بینندگان شما با یک شی ساکن طرف نیستند و گلدن تایم شما برای جذب آنها چند ثانیه است.

از فونت‌های تزئینی استفاده نکنید

هنگامی که قصد دارید با یک شرکت بازاریابی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی نظیر ون و بیلبوردهای جاده‌ای همکاری کنید، مطمئن شوید فونتی که انتخاب کرده‌اید از فاصله دور به راحتی قابل خواندن باشد. در نگاه اول، ممکن است به این فکر کنید که هرچه فونت نوشتاری تبلیغات منحصربه‌فردتر باشد، مشتریان بالقوه‌ی بیشتری جذب کسب‌وکار می‌شوند. اما خواندن نوشته‌های یک فونتِ سنتی مثل Calibri زمان  کمتری احتیاج دارد که این امر در ون تبلیغات بسیار مهم است.

در عکس بالا، خواندن خط شکسته Carpentry در عنوان JT’s Carpentry دشوار است. این کلمه، قلب کاری است که شما انجام می‌دهید و هنگامی که بیننده نتواند آن را به خوبی درک کند، هیچ تاثیر مثبتی در او ایجاد نخواهد شد. حتی درج QR code در ون تبلیغاتی به هیچ وجه زیبا نیست؛ چگونه وقتی دو خودرو در حال حرکت هستند، مشتری می‌تواند گوشی خود را بردارد و روی کد زوم کند و اپلیکیشن مورد نظر را دانلود کند؟!

به سه بعدی بودن ون تبلیغاتی توجه کنید

وسیله نقلیه تبلیغاتی شما می‌تواند از جلو، پهلوها و عقب مشاهده شود. برای استفاده بهینه از چنین کمپینی باید اطلاعات اصلی کسب‌وکارتان نظیر شماره تلفن، وب‌سایت و نام شرکت در هر سه بعد نوشته شود تا هیچ بیننده‌ای را بدون کسب اطلاعات کافی از برندتان از قلم نیندازید.

پیام را صریحاً ارسال کنید تا مشتری گیج نشود

یک شرکت ساختمانی ممکن است فقط به یک آرم، آدرس و وب‌سایت بسنده کند. اما آیا این کار باعث جذب مشتری می‌شود؟ افزودن یک گرافیک بزرگ و استفاده از فونت‌های جذاب و درخورِ شرکت‌های ساختمانی، راهی عالی برای متمایز کردن کسب‌وکار شما خواهد بود. استفاده از گرافیک مرتبط با کسب‌وکارتان در ارسال پیام صحیح به مخاطبین نقش به‌سزایی دارد، پس اگر می‌خواهید از ون تبلیغاتی بیشترین استفاده را ببرید، باید در انتخاب فونت، نوشته‌ها، اندازه آنها و گرافیک دقت زیادی بکنید.

از نیرو‌های متخصص و موجه استفاده کنید

به عنوان نکته پایانی، باید به این مسئله توجه داشت که طرز برخورد نیرو‌های مستقر در کنار ون یا راننده آن با مخاطبین، تاثیر بسیار زیادی بر جذب مشتری‌های جدید دارد. شما به عنوان نیرو‌های شرکت باید اطلاعات کاملی از محصول یا خدمات شرکت داشته باشید و با ظاهری آراسته و پرانرژی با مخاطبین کمپین برخورد کنید. همیشه چند نمونه محصول برای اعطای آنها به افراد مختلف در خودرو داشته باشید، قبل از تمام شدن بروشورها، اقدام به چاپ مجدد کنید. همچنین تمیزی ون و رانندگی هم از جمله نکاتی است که در مثمرثمر بودن کمپین تبلیغاتی‌ حائز اهمیت است.

کلید موفقیت هرچه بیشتر در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، تجربه است

بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی در طول تاریخ مارکتینگ، توانسته‌اند که تولید ثروت کسب‌وکار را به طرز چشم‌گیری افزایش دهند. طراحی کمپین‌های تبلیغاتی – در کنار دانش فراوان – به کسب تجربه احتیاج دارد. اگر شما هم در این حیطه مشغول به فعالیت هستید، BTLnews دقیقا همان جایی است که می‌توانید با خیال راحت به کسب تجربه بپردازید؛ تمام آنچه را که ما در این سایت قرار می‌دهیم، علمی و به دور از هر گونه نقطه نظر شخصی می‌باشد، تمامی آمارهای گفته شده صحیح و بدون هیچ دست‌کاری است.

بخش رسیدگی به نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان برای ما بسیار حائز اهمیت است تا جایی که بسیاری از مطالب درج شده در سایت به پیشنهاد خود خوانندگان سایت بوده است. اگر شما نقطه نظری درباره هر یک از بخش‌های سایت دارید، آن را در بخش درج نظرات با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. تیم تحریریه بی‌تی‌ال نیوز حساب ویژه‌ای به روی همکاری با شما عزیزان باز کرده است!

تیم تحریریه BTLNEW

https://btlnews.ir/

تیم تحریریه BTL با نقد و بررسی اصولی پروژه های تبلیغاتی، طراحی و اجرای آن ها از نوع Objective شما را در راستای رسیدن به موفقیت های بزرگ، گسترش کسب و کار و برندسازی همراهی می کند.

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.