هیومن بیلبورد | با راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی سیار، بیشتر دیده شوید

 هیومن بیلبورد | با راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی سیار، بیشتر دیده شوید

هیومن بیلبورد؛ در همه جای شهر برند خود را تبلیغ کنید

اگر به دنبال راهی نسبتا ارزان برای جذب افراد یک جامعه به سمت کسب‌وکار خود هستید، استفاده از هیومن بیلبورد می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. هیومن بیلبورد – Human Billboard – فردی زنده (!) است و تابلویی که به روی آن کسب‌وکارتان تبلیغ شده است را حمل می‌کند و از این سر شهر به آن سر شهر می‌رود. چنین تبلیغاتی عموما بازدهی سرمایه (ROI) بسیار خوبی دارد و اگر به شیوه صحیحی پیاده‌سازی شوند، افزایش فروش کسب‌وکارتان دور از انتظار نخواهد بود.

در کمپین‌های تبلیغاتی هیومن بیلبورد که از ابزارهای تبلیغاتی BTL به شمار می‌رود، نه تنها افراد با نام، لوگو و مزایای شرکت آشنا می‌شوند، بلکه با کمک ابزارهای دیگر مانند اعطای کد تخفیف، اعطای نمونه محصول (سمپلینگ) و غیره می‌توان مشارکتی ولو کوتاه با مشتریان بالقوه ایجاد کرد.

۵ مزیت استفاده از ابزار هیومن بیلبورد برای تبلیغات

از آنجایی که هیومن بیلبورد بخش خاصی از جامعه و حتی مشتریان بالقوه را هدف قرار می‌دهد، یکی از ابزارهای راه اندازی تبلیغات BTL به حساب می‌آید. بهره‌گیری از این ابزار، به مراتب به بودجه کمی احتیاج دارد و اگر به درستی مدیریت شود، سود بسیار زیادی برای شرکت خواهد داشت. در این قسمت با ۵ مزیت اصلی استفاده از هیومن بیلبورد یا بیلبوردهای سیار زنده آشنا خواهید شد!

بیلبوردهای سیار در نزدیک‌‍ترین و دورترین نقطه به کسب‌وکار شما قرار گیرند

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از هیومن بیلبورد، متحرک بودن آنها است. کسب‌وکارهایی که نیاز به تبلیغات میدانی دارند، از هیومن بیلبورد برای بازاریابی محصولات در نزدیکی مقر خود استفاده می‌کنند. استفاده از عروسک‌های بزرگ جلوی شهربازی‌ها، رستوران‌ها و غیره نمونه‌ای از این نوع مارکتینگ هستند.

از طرف دیگر، اگر کسب‌وکار اینترنتی دارید، می‌توانید آدرس سایت، نوع کسب‌وکارتان را به روی هیومن بیلبوردها نصب کنید و در سراسر شهر یا حتی کشور تبلیغ کنید. کسب‌وکارهای آنلاین نیازی به مراجعه‌کنندگان حضوری ندارند، پس بیلبوردهای سیار می‌توانند در سود دهی‌شان از این طریق کمک کنند.

حرکت موجب جلب توجه می‌شود

افراد جوامع پیشرفته به معنای واقعی کلمه غرق در تبلیغات هستند و کمتر از گذشته نسبت به آنها توجه می‌کنند. برای مثال، برای آمریکایی‌ها حتی یک بیلبورد غول‌پیکرِ در معرض دید هم جذاب نیست و بدون توجه از کنارش عبور می‌کنند. اما در هیومن بیلبوردها که دائما در حال حرکت هستند، عنصر جلب توجه کماکان وجود دارد.

صرف نظر از حرکت، هیومن بیلبوردها با استفاده از دوچرخه، سه‌چرخه و حتی حرکات موزون، می‌توانند دل بسیاری از افراد یک جامعه را بدست آورند. برای مثال، پشت چراغ قرمز ایستاده‌اید و یکی از این بیلبوردهای سیار از جلوی ماشین شما رد می‌شود در حالی که بنر بسیار زیبا و جالبی بر تن دارد. برای یک لحظه هم که شده، با برند ارتباط برقرار می‌کنید.

برخی از این هیومن بیلبوردها، شروع به تفصیر داستان خیابانی می‌کنند؛ در ایستگاه‌های مترو، گذرگاه‌‍‌های شلوغ و در اماکنی که مردم وقت بیشتری دارند، از این ترفند استفاده می‌شود. در این روش، ذهن بینندگان برای چند دقیقه یا حتی یک ساعت، به موضوع نمایش معطوف می‌شود (که عمدتا به صورت صامت برگزار می‌شوند).

تبلیغات هیومن بیلبورد سازگار با شرایط محیطی هستند

با یک بیلبورد سیار، به راحتی می‌توانید مکان تبلیغات خود را جابجا کنید تا در هر زمانی از روز بیشترین تاثیر را بگذارید. برای مثال، در ساعات اوج شلوغی معابر، بهتر است تبلیغات خود را نزدیک شریان‌های اصلی شهر ببرید، آخر هفته‌ها بیلبوردهای سیار خود را نزدیک مراکز تفریحی ببرید و در میانه روز، سعی کنید با نزدیک شدن به غذاخوری‌ها و رستوران‌ها، نظر مردمی که برای خرید غذا به آنها مراجعه می‌کنند را جلب کنید. به همین راحتی می‌توانید برند خودتان را بیش از پیش در معرض دید قرار دهید.

هیومن بیلبوردها باعث می‌شوند مردم بخواهند با کسب‌وکارتان بیشتر آشنا شوند

در بازاریابی بر کسی پوشیده نیست که اولین چیزی که مردم را جذب می‌کند، افراد دیگر هستند! به همین دلیل است که در بسیاری از تبلیغات چاپی (کاغذی) افراد مستقیماً به دوربین نگاه می‌کنند، یعنی مستقیماً به شخصی که آگهی را مشاهده می‌کند.

معجزه هیومن بیلبوردها نیز در برقرار کردن ارتباطات مفید است؛ آنها می‌توانند مستقیماً به چشمان مشتریان بالقوه شما نگاه کنند، به آنها لبخند بزنند و برایشان دست تکان دهند. همین کار یک ارتباط انسانی فوری ایجاد می‌کند و باعث می‌شود مشتریان بالقوه‌تان دست به کاری بزنند که شما از آنها می‌خواهید (ثبت‌نام در خبرنامه، عضو شدن در سایت، استفاده از نمونه محصول و غیره)! به عبارت دیگر، هنگامی که یک مشتری بالقوه کسب‌و‌کار شما را از طریق یک تبلیغات متحرک پیدا می‌کند، آماده است در مورد محصولات و یا خدمات شما گپ بزند.

هیومن بیلبوردها انرژی مثبتی در مردم ایجاد می‌کنند

بیلبوردهای سیار و زنده لبخند به لب مردم می‌آورند! از برخی جهات، حتی می‌توان آنها را به عنوان هنرمندان خیابانی در نظر گرفت. رقصیدن، راه رفتن، چرخیدن و دیگر کارهای جالب آنها باعث خنده مردم می‌شود. آنها به راحتی می‌توانند حس کودکانه بزرگسالان را زنده کنند، با بچه‌ها بخندند و و بازی کنند و در نهایت مودِ همه را بالا ببرند. بر کسی پوشیده نیست که خریداران خوشحال کمتر از کیفیت و نوع ارائه محصول ایراد و نقاط ضعف احتمالی را هم نادیده می‌گیرند.

هیومن بیلبورد؛ هرچه خلاق‌تر، بهتر

اگر به دنبال استفاده از ابزار هیومن بیلبورد هستید، باید به این نکته توجه کنید که مردم به تبلیغات پیش پا افتاده هرگز توجه نمی‌کنند و حتی ممکن است تاثیر منفی به روی کسب‌وکارتان داشته باشد. همانطور که گفتیم، بزرگ‌ترین بنرهای تبلیغاتی هم اگر نکته قابل توجهی نداشته باشند، بی‌تاثیر خواهند بود و مردم بدون نگاه کردن به آنها از کنارشان می‌گذرند.

هیومن بیلبوردها هم که امروزه توجه خاصی به آنها می‌شود، دارای ریزه‌کاری و فوت‌وفن‌هایی هستند که در تاثیرگذاشتن هرچه بیشتر آنها بر مشتریان بالقوه نقش پر رنگی دارند. برای اینکه بتوانید از کمپین تبلیغاتی سیار خود بیشتری سود را ببرید، بررسی نمونه‌های قبلی در دنیای مارکتینگ خالی از لطف نیست.

با بی‌تی‌ال نیوز به یک مارکتر با تجربه تبدیل می‌شوید

بی‌تی‌ال نیوز درست همانجایی است که مارکترهای ایرانی به دنبال آن می‌گردند. ما در BTLnews، تمامی جوانب مارکتینگ و بازاریابی مدرن را با زبانی شیوا به دور از هرگونه دخالت نظرات شخصی را بازگو می‌کنیم و کمپین‌های تبلیغاتی موفق و معروف را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اگر شما نیز در این زمینه تجربه‌ای دارید خیلی راحت از طریق بخش درج کامنت، ما را از نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود بی‌نصیب نگذارید. قطعا تیم تحریریه بی‌تی‌ال نیوز توجه ویژه‌ای به این بخش دارد و تک تک نظرات شما عزیزان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

تیم تحریریه BTLNEW

https://btlnews.ir/

تیم تحریریه BTL با نقد و بررسی اصولی پروژه های تبلیغاتی، طراحی و اجرای آن ها از نوع Objective شما را در راستای رسیدن به موفقیت های بزرگ، گسترش کسب و کار و برندسازی همراهی می کند.

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.