مهم ترین ویژگی های تبلیغات اثربخش

 مهم ترین ویژگی های تبلیغات اثربخش

مهم ترین ویژگی های تبلیغات اثربخش

همه کسب و کارها برای رشد و توسعه، نیاز به بازاریابی و تبلیغات دارند. اما عدم دانش کافی درباره چگونگی تبلیغات و انجام بازاریابی بدون استراتژی و هدف، نه تنها باعث رشد کسب و کار نشده، بلکه به دلیل هزینه های بیهوده و بدون اثر، زیان های جبران ناپذیری را به آن وارد می کند. بنابراین مهم است که با شناخت ویژگی ها و استراتژی های تبلیغات اثربخش ، از هزینه اضافی خودداری نمایید.

تبلیغات اثربخش همان طور که از نامش پیداست، شامل تبلیغاتی است که برای مخاطب تاثیرگذار بوده و احتمال افزایش نرخ تبدیل را بالا می برد. در این حالت از انجام تبلیغاتی که تاثیر منفی بر روی فروش محصولات دارد، جلوگیری می شود.

ویژگی های تبلیغات اثربخش

۱- شعار تبلیغاتی داشته باشید

برای اینکه بتوانید اثربخشی تبلیغات خود را بالا ببرید، در اولین قدم، باید یک پیام یا شعار تبلیغاتی داشته باشید. این شعار اغلب یک جمله کوتاه و به یادماندنی است که اغلب مخاطبان شما، آن را به خاطر می سپارند. برای انتخاب این جمله تاثیرگذار می توانید از مشاورین تبلیغاتی و یا افرادی که در این حوزه تخصص دارند، کمک بگیرید. به عنوان مثال برند نیکون که یکی از تولیدکنندگان قدرتمند دوربین عکاسی و تجهیزات آن است، عبارت “در قلب تصویر”  را به عنوان شعار تبلیغاتی خود انتخاب کرده است. وال مارت نیز که یکی از بزرگترین خرده فروشی های جهان است، شعار تبلیغاتی خود را جمله “پول بیشتری ذخیره کنید، زندگی بهتری داشته باشید” قرار داده است.  همچنین مطمئن باشید همه برندهای معتبر در دنیا، شعار تبلیغاتی دارند.

قطعا عبارت “زیبا، جادار، مطمئن” ، “به همین سادگی، به همین خوشمزگی” ، “کیفیت اتفاقی نیست” و “هیچ کس تنها نیست” برندهایی را در ذهن شما تداعی می کنند. همان طور که می دانید بسیاری از این شعارها و پیام ها، در زندگی روزمره افراد، در نوشته های طنز پردازان و… مورد استفاده قرار می گیرد و به این صورت در طول روز بارها و بارها حضور خود را به مخاطبین یادآوری می کنید.

۲- متمایز باشید.

برای افزایش اثربخشی تبلیغات، باید بین رقبای کسب و کارتان، جایگاه مناسبی داشته باشید و برای اینکه بتوانید از رقبا پیشی بگیرید و بر آن ها پیروز شوید، باید متمایز باشید. تمایز می تواند یک حرکت مثبت کوچک و یا یک تحول عظیم باشد. باید کاری را انجام دهید که دیگران در کسب و کارهای مشابه انجام نمی دهند. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه عطر و ادکلن دارید، می توانید بروشورهایی تهیه کنید که در آن انتخاب نوع عطر مناسب، آموزش داده شده است؛ سپس این بروشورها را بین مردم توزیع کنید. می توان در بازه های زمانی مشخص، چاپ جدیدی از این بروشورها با موضوعات مختلف مثل، شناخت عطرهای مناسب ماه تولد، مزایای استفاده از هر عطر و… را منتشر و توزیع نمایید. در این حالت افراد متوجه خواهند شد که با مراجعه به فروشگاه شما، خریدی هوشمندانه خواهند داشت. چرا که شما دانش کافی درباره آن چه که انجام می دهید، دارید.

۳- از کلمات جادویی استفاده کنید.

در بازاریابی و تبلیغات، برخی کلمات و عبارات، به عنوان کلمه جادویی شناخته می شوند. استفاده از این کلمات در زمان و مکان مناسب، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال کلمه “رایگان” در عباراتی مثل ارسال رایگان ، تست رایگان، مشاوره رایگان، نصب رایگان، آموزش رایگان و هر آنچه که فکر می کنید به کسب و کار شما مربوط است، می تواند در جذب مخاطب بسیار موثر باشد. دیگر کلمات جادویی که می توان در تبلیغات اثربخش از آن ها استفاده کرد، کلمات “حراج” ، “تخفیف” ، “هدیه” و… می باشد.

شاید شما هم دیده باشید، فروشگاه هایی که تخفیف و یا حراج بودن اجناس را به مخاطبین اعلام می کنند، مشتری های بیشتری دارند. بنابراین استفاده از کلمات جادویی را فراموش نکنید. می توانید تراکت هایی که در آن ها کد تخفیف برای خرید آنلاین دارند، بین مردم پخش کنید و یا تراکت هایی توزیع کنید که در آن ها، افراد را برای دریافت هدیه (به ازای خرید به قیمت مشخص) به فروشگاهتان دعوت کنید. استفاده از بنرها در سطح شهر با وجود این کلمات و هر روش دیگری که فکر می کنید برای کسب و کار شما مناسب است، می تواند بسیار مفید باشد. اگر نمی دانید از این کلمات و عبارات، چگونه و در کجا استفاده کنید، بهتر است از یک مشاور و یا کارشناس تبلیغات کمک بگیرید.

۴- مشتری را هیجان زده کنید.

بسیاری از افراد در موقعیت های هیجان انگیز، احساساتی فکر و عمل می کنند. بنابراین اگر می خواهید محصولی را به فروش برسانید، سعی کنید در لحظه با استفاده از یک استراتژی تبلیغات اثربخش ، مشتری را هیجان زده کنید. در همان مثال فروشگاه از یکی از پرسنل بخواهید در مقابل درب فروشگاه ایستاده و به افراد یادآوری کنند برای تشکر از زحمات مادر یا پدرشان برای آن ها عطری تهیه کنند. در همان لحظه بسیاری از افراد به یاد پدر و مادرشان افتاده و می خواهند برای قدردانی از آن ها، هدیه ای کوچک خریداری نمایند.

۵- در مخاطب احساس نیاز ایجاد کنید.

از دیگر راهکارهای افزایش اثربخشی تبلیغات ، ایجاد احساس نیاز به محصول در مخاطب است. بدین معنی که شما باید به گونه ای محصول را معرفی کنید، که مخاطب به آن احساس نیاز کند. برای این کار باید ابتدا مشکل احتمالی افراد را بیان کرده و سپس محصول خود را بهعنوان راه حل آن مشکل معرفی کنید. به عنوان مثال اگر فروشنده اکسسوری مو برای خانم ها هستید، و می خواهید یک گیره مو را به مخاطبین خود معرفی کنید، بهتر است ابتدا با بیان این مسئله که گیره های مو اغلب روی سر نمی مانند و با گذر زمان موها را به خوبی نگه نمی دارند، شروع کرده و سپس گیره موی خود را راه حل آن مسئله معرفی کنید.

۶- از مشاور و کارشناس تبلیغاتی کمک بگیرید.

حتما می دانید که برای موفقیت در هر کاری، باید از یک متخصص و شخص حرفه ای در آن حوزه کمک بگیرید. در غیر این صورت احتمال خطا در آن کار بالا رفته و ممکن است موجب عدم موفقیت شما شود. تبلیغات و بازاریابی نیز از این امر مستثنی نبوده و برای موفقیت نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد. بنابراین قبل از اینکه به بازاریابی و تبلیغات بپردازید، ابتدا با مشاورین تبلیغاتی یا کارشناسان بازاریابی صحبت کرده و از آن ها راهنمایی بخواهید. آن ها با توجه به نوع کسب و کار شما، محصولات یا خدمات شما و در نهایت اهدافی که دارید،  روش هایی را جهت انجام تبلیغات اثربخش به شما معرفی می کنند.

با رعایت نکات گفته شده در این صفحه می توانید اثربخشی تبلیغات خود را بالا برده و از آن برای رشد کسب و کار و افزایش نرخ تبدیل استفاده نمایید. چه روش های دیگری اینکه تبلیغات شما اثربخش باشند، می شناسید؟ برای اینکه کسب و کارهای نوپا از آن ها استفاده کنند و به موفقیت دست یابند، تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه BTLNEWS

https://btlnews.ir/

تیم تحریریه BTL با نقد و بررسی اصولی پروژه های تبلیغاتی، طراحی و اجرای آن ها از نوع Objective شما را در راستای رسیدن به موفقیت های بزرگ، گسترش کسب و کار و برندسازی همراهی می کند.

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *