سمپلینگ چیست؟ ۶ مزیت استفاده از سمپلینگ

 سمپلینگ چیست؟ ۶ مزیت استفاده از سمپلینگ

سمپلینگ چیست؟ اجرای سمپلینگ چگونه انجام می شود؟ افزایش تعداد کسب و کارها، تنوع محصولات و گسترش برندها باعث شده تا صاحبان کسب و کار، به انجام روش های تبلیغات و بازاریابی مختلف برای رشد و توسعه کسب و کارشان روی بیاورند. همانطور که می دانید نمی توان برای همه محصولات و برندها، یک روش بازاریابی یا تبلیغاتی در نظر گرفت؛ بلکه باید با توجه به نوع محصول یا خدمات، یک روش متناسب که به توسعه کسب و کار کمک می کند، انتخاب کرد.

سمپلینگ مواد غذایی یکی از روش هایی است که می توان برای رشد و برندسازی مواد غذایی و محصولات خوراکی از آن استفاده کرد. اما سمپلینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟ فواید استفاده از این روش بازاریابی چیست؟

سمپلینگ چیست؟

معنی لغوی واژه سمپلینگ “نمونه گیری” است که یکی از بهترین و موثرترین روش های بازاریابی را با این عنوان نام گذاری کرده اند. البته سمپلینگ مدت ها است که برای تبلیغ محصولات استفاده می شود، اما اکنون استراتژی ها و راه های پیشرفته تر و بهتری برای این روش وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها، برای برندسازی و فروش بیشتر محصول مورد نظر تلاش کرد.

این روش بازاریابی که یکی از استراتژی های تبلیغات BTL است، معمولا به معرفی و ارائه یک محصول جدید می پردازد؛ به گونه ای که مخاطب، محصول را دیده و حتی یک نمونه از آن را آزمایش می کند. پس از تست محصول، مخاطب می تواند نظرات خود را درباره محصول به پرسنل بخش سمپلینگ منتقل کرده و در صورت رضایت، محصول مورد نظر را خریداری نماید.

 

اجرای سمپلینگ

کاربرد سمپلینگ چیست؟

این روش بازاریابی برای تبلیغ مواد غذایی، محصولات لبنی، محصولات آرایشی، عطر و ادکلن و به طور کلی هر محصولی که قابلیت عرضه در ابعاد کوچک داشته باشد، مناسب است.

اما پرسنل سمپلینگ باید بدانند که نمونه های هر یک از این محصولات را چگونه عرضه کنند تا نظر مخاطب بیشتر جلب شده و برای خرید ترغیب شود. به عنوان مثال اگر برای سمپلینگ محصولات لبنی اقدام می کنید، تازگی و سلامت محصولات، مهم ترین عواملی هستند که باید به مشتری منتقل شود.

اگر روش سمپلینگ را برای معرفی لوازم آرایشی انتخاب می کنید، باید توجه کنید که محصولات مورد نظرتان باید با ابعاد کوچک در اختیار مخاطبین قرار گیرد و احساس زیبایی و سلامت پوست را برای آن ها به ارمغان بیاورد.

عطر و ادکلن نیز از جمله محصولاتی است که می توانید روش سمپلینگ را برای جذب مشتری انتخاب نمایید. برای جلب توجه بیشتر می توانید به همراه تسترهای عطر و ادکلن، یک بروشور فواید و مزایای عطرها را در اختیار مخاطبین قرار  داده و یا به صورت شفاهی برای آن ها بیان کنید.

به طور کلی می توان برای هر نوع محصولی که قابلیت ارائه آن به عنوان نمونه وجود داشته باشد، از روش سمپلینگ استفاده کرد.

سمپلینگ محصولات لبنی

مزایا و فواید استفاده از سمپلینگ چیست و چگونه می تواند در فروش بیشتر، گسترش کسب و کار و برندسازی تاثیرگذار باشد؟ آیا سمپلینگ تنها منجر به فروش بیشتر یک محصول می شود و یا در برندسازی و معرفی شایر محصولات برند نیز موثر است؟ برای اینکه جواب این سوالات را بیابید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فواید و مزایای سمپلینگ

برندسازی با سمپلینگ

زمانیکه محصول خود را برای تست به صورت رایگان در اختیار مخاطبین قرار می دهید. برند شما به عنوان یک برند معتبر شناخته شده که نظر مخاطبین را حائز اهمیت می داند و به قدری از کیفیت محصولات خود مطمئن است که آن ها را برای آزمایش توسط مشتریان ارائه می دهد. بنابراین محصولات و در نتیجه برندتان در ذهن مخاطب ماندگار خواهد بود.

پس می توان گفت استفاده از روش سمپلینگ نه تنها باعث فروش بیشتر یک محصول می شود، بلکه می تواند معرف برند و در نتیجه تمام محصولات آن باشد.

سمپلینگ

اطمینان از کیفیت محصول

همانطور که گفته شد با ارائه محصول به افراد برای آزمایش، این حس را به آن ها منتقل می کنید که محصول مورد نظر، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می تواند نظر مشتریان را جلب کند.

شناخت مخاطبین و پاسخگویی به سوال آن ها

در زمان ارائه محصول نمونه، کارکنان و پرسنل بخش سمپلینگ به سوالات مخاطبین پاسخ داده و آن ها را با محصولات آشنا می کنند. با شنیدن سوالات مخاطبین می توان در آن ها احساس نیاز ایجاد کرده و به خرید محصولات ترغیب نمود.

رایگان بودن محصول برای آزمایش

از آنجا که در روش سمپلینگ، محصولات به صورت رایگان برای تست توسط مشتری، در اختیار آن ها قرار می گیرد، افراد بیشتری به استفاده از نمونه محصول تمایل دارند. بنابراین در صورت رضایت از کالا، احتمال خرید آن افزایش پیدا می کند.

مزایای سمپلینگ چیست

آموزش روش استفاده از محصول

یکی از عواملی که مانع خرید محصولات جدید می شود، عدم شناخت کافی مشتری نسبت به محصول است. بنابراین اگر محصول را به خوبی به مشتریان معرفی کنید و در نهایت روش استفاده صحیح از آن را توضیح دهید، احتمال خرید را افزایش داده اید.

امکان بررسی و تحلیل بازخوردها

در زمان تست محصول توسط مخاطبین، می توانید بازخورد آن ها را ثبت کرده و برای بهبود عملکردتان در سمپلینگ, بالا بردن سطح کیفیت محصول و سایر موارد که می تواند رضایت مشتری را جلب کند، تلاش نمایید.

به نظر شما برای معرفی کدام محصولات می توان از روش سمپلینگ استفاده کرد؟ آیا تا کنون برای ارائه و معرفی محصولات جدید برندتان، این روش را به کار برده اید؟ تجربیات خود را درباره بازدهی این روش با ما به اشتراک بگذارید.

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *