سمپلینگ شرکت Lay’s | روش جالب استفاده از چنگک شانس در کمپین تبلیغاتی این شرکت

 سمپلینگ شرکت Lay’s | روش جالب استفاده از چنگک شانس در کمپین تبلیغاتی این شرکت

در ابتدا نگاهی بیندازیم به ویدئو این کمپین تبلیغاتی و سپس به بررسی و تحلیل آن بپردازیم

چنگک شانس شرکت Lay’s

چنگک شانس (Claw Machine) یکی از وسایل فوق العاده‌ در هر شهربازی و مرکز خرید هستند که احتمالا تا به حال با آن برخورد داشته‌اید. درست پشتِ آن جعبه شیشه‌ای، هزاران چیز وجود دارند که کافی است چنگک‌های شما آنها را بگیرند و وارد سبد کنند؛ از ساعت مچی و عروسک‌های پولیشی گرفته تا یک میان وعده ساده. اگر بتوانید پنجه یا چنگک را به خوبی هدایت و شانس را هم چاشنی کار خود کنید، همه آنها برای شما خواهند بود. اما در کمپین تبلیغاتی سمپلینگ شرکت Lay’s که در ابتدای این صفحه ویدیوی آن را مشاهده کردید، نه از یک چنگک فلزی، بلکه از تمام بدن خود می‌توانستید استفاده کنید!

Lay’s در تایوان ایده جالبی را برای راه اندازی سمپلینگ این شرکت راه‌اندازی کرد؛ یک چنگک شانس غول پیکر که مردم می‌توانستند خود را به آن ببندند. هر فرد در یک گودال پر از چیپس قرار می‌گیرفت و تا جایی که می‌توانست از همه نقاط بدن خود استفاده می‌کرد تا بتواند بیشترین بسته‌های Lay’s را مال خود کند!

پیش از مطالعه متن پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی این کمپین در ابتدای صفحه را یک بار دیگر مشاهده کنید.

هدف از سمپلینگ شرکت Lay’s به این روش چه بود

سران شرکت Lay’s در تایوان به این امید کمپین تبلیغاتی چنگک شانس را در یکی از پر رفت‌وآمدترین مراکز خرید شهر تدارک دیده‌‍اند تا بتوانند به دو هدف اصلی خود دست پیدا کنند: اول این که مردم کشور تایوان خوردن چیپس در مراکز عمومی را یک تابو می‌دانستند و کمتر از این اسنک در محافل عمومی استفاده می‌کردند.

دو این که، مردم در حین خریدهای خود با یک صحنه بسیار جالب مواجه می‌شدند و برای اینکه آن را به دوستان خود نشان دهند، تکه‌هایی از صحنه را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک می‌گذاشتند. با نشان دادن این موضوع که خوردن چیپس در محافل عمومی اصلا چیز بدی نیست، سمپلینگ شرکت Lay’s در تایوان به یکی از موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی دنیا بدل شد که توانست میزان فروش چیپس‌های این شرکت را در این کشور افزایش دهد.

چرا سمپلینگ شرکت Lay’s در تایوان جواب داد

مردم تایوان اگر ببینند طیف وسیعی از مردم برای خریدن و امتحان کردن یک نوع غذا صف کشیدند، اصلا نمی‌توانند جلوی خودشان را بگیرند و تا وقتی که آن را امتحان نکنند آرام نخواهند گرفت! این ویژگی مردم تایوان سبب شد تا دست‌اندرکاران کمپین تبلیغاتی، به فکر استفاده از چنگک غول‌آسا در سمپلینگ شرکت Lay’s بیافتند.

از طرف دیگر، مردم تایوان بسیار کمرو هستند و همیشه سعی دارند با صدای آهسته صحبت کنند، آهسته غذا بخورند و در کل مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکنند. شرکت Lay’s با راه‌اندازی کمپین سمپلینگ خود در این کشور سر و صدای زیادی را ایجاد کرد و نشان داد که مردم تایوان برای به دست آوردن پاکت‌های چیپس این شرکت حاضرند برخی از قوانین نانوشته خود را زیرپا بگذارند.

شوق به دست آوردن پاکت‌های چیپس Lay’s حتی باعث شد تا مردم تایوان از لکه‌دار شدن حیثیت خودشان صرفه‌نظر کنند و اقشار مختلفی هم که رابطه خوبی با چیپس نداشتند، از روی کنجکاوی هم که شده مشتاق شدند آن را امتحان کنند.

تدارک دیدن یک کمپین تبلیغاتی در زمان و مکان سنجیده

یکی دیگر از دلایلی که باعث شد تا کمپین سمپلینگ شرکت Lay’s بتواند به چنین دستاوردی برسد، استفاده از یک المان کوچک و در عین حال نوستالژی بود. دستگاه‌های شانسی چنگک شانس موسوم به Claw Machine یادآوره خاطرات شیرین کودکی هر یک از شهروندان است. همچنین هنگامی که به جای چنگک، خودِ شخص به داخل استخری از پاکت‌های چیپس برود، این ماشین به یک دستگاه کاملا جالب تبدیل می‌شود که ارزش فیلم گرفتن از آن و به اشتراک گذاشتن را پیدا خواهد کرد.

در واقع‌، در این کمپین تجربیِ نوستالژی برانگیز! Lay’s یکی از بازی‌های مورد علاقه دوران کودکی ما را بازسازی کرد. یک کودک خردسال در این سمپلینگ به یک جرثقیل بزرگ بسته می‌شود و در دریایی از پاکت‌های چیپس شرکت Lay’s قرار می‌گیرد. سپس آنها باید سعی کنند تا آنجایی که ممکن است تعداد زیادی پاکت را با خود به بیرون بیاورند.

سمپلینگ شرکت Lay’s به روایت آمار

در کمپین چنگک شانس سمپلینگ شرکت Lay’s نزدیک به ۵،۰۰۰ پاکت چیپس به صورت رایگان به شرکت‌کنندگان عرضه شد. در عوض، بیش از ۳۴۱ هزار لایک دریافت کرد و نزدیک به ۴۰۰ هزار بار ویدیوهای این کمپین در سراسر دنیا به اشتراک گذاشته شدند.

نرخ فروش چیپس‌های شرکت Lay’s هم در سراسر دنیا ۳۰% افزایش داشت که رشد بسیار قابل چشم‌گیری به شمار می‌رود. گذشته از این‌ها، رکورد بازدید از ویدیوهای غیر تبلیغاتی در تایوان هم توسط سمپلینگ شرکت Lay’s شکسته شد؛ بیش از ۱۸ میلیون بار از ویدیوهای مربوط به این کمپین بازدید به عمل آمد.

آیا کمپین‌های سمپلینگ همیشه جواب می‌دهند؟

برای به حداکثر رساندن نتایج اجرای کمپین‌های تبلیغاتی از نوع سمپلینگ، باید به زمان و مکانی که آن را تدارک می‌بینید دقت کنید. در مثال سمپلینگ شرکت Lay’s، به جای اینکه در اواخر زمستان برگزار می‌کردند، در بهبه آغاز سال تحصیلی تدارک می‌دیدند، هرگز به نتیجه دلخواه نمی‌رسیدند. از طرف دیگر، اگر همین کمپین را در یکی از کشورهای اروپایی که به این قبیل کمپین‌ها عادت دارند برگزار می‌کردند، هرگز سر و صدا و استقبالی که از آن در تایوان شد را ایجاد نمی‌کرد. لذا، کمپین‌های سمپلینگ بیش از آنچه که فکرش را بکنید به زمان و مکان درست وابسته هستند.

اگر به چنین اطلاعات سودمندی احتیاج دارید، BTLnews را از دست ندهید

همانطور که در مطلب سمپلینگ شرکت Lay’s ملاحظه کردید، چگونگی ایجاد کمپین تبلیغاتی و دلایل مثمرثمر بودن آن به طور واضح بیان شد. ما در وب‌سایت BTLnews سعی کردیم تا مجموعه‌ای از کمپین‌های تبلیغاتی که در زمان خود، سر و صدای زیادی به وجود آوردند را در یک‌جا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ما در مطالب بی‌تی‌ال نیوز، نظر شخصی خودمان را دخالت نمی‌دهیم و تمامی محتواها به صورت دست نخورده از پایگاه داده‌های خود کمپین‌‌ها تولید شده‌اند.

با ما در توسعه BTLnews سهیم باشید

بسیاری از مطالبی که در سایت بی‌تی‌ال نیوز مشاهده می‌کنید، برخواسته از پیشنهاداتی هستند که شما مخاطبین عزیز آنها را در قسمت درج نظرات با ما به اشتراک گذاشته‌اید. تیم تولید محتوا سایت، نگاه مثبتی به قسمت نظرات دارد و تک تک کامنت‌های شما عزیزان را ارج می‌نهد. اگر مطلب، درخواست و پیشنهادی دارید آنها را حتما با ما و با سایر خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه BTLNEW

https://btlnews.ir/

تیم تحریریه BTL با نقد و بررسی اصولی پروژه های تبلیغاتی، طراحی و اجرای آن ها از نوع Objective شما را در راستای رسیدن به موفقیت های بزرگ، گسترش کسب و کار و برندسازی همراهی می کند.

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *