رود شو | هرآنچه که باید از این ابزار برای برگزاری ایونت‌های تبلیغاتی بدانید

 رود شو | هرآنچه که باید از این ابزار برای برگزاری ایونت‌های تبلیغاتی بدانید

آشنایی با ماهیت رود شو

هدف از رود شو – Road Show – این است که نام تجاری شرکت شما را در مسیر درستی قرار دهد و به طور خلاصه می‌توان آن را یک رویداد میدانی تلقی کرد. رود شوها عمدتا به ترتیب خاصی انجام می‌شوند؛ ابتدا در برخی از شهرها در تلاش برای افزایش آگاهی از برند و افزایش دانش از محصول برپا می‌شوند. رود شوها را می‌توان بهترین روش برای انتشار آگهی برند در قالبی حضوری و تعاملی به طوری که تمامی افراد و مشتریان بالقوه را تحت تاثیر قرار دهند دانست.

ساز و کار رود شو

به طور معمول، رود شو رویدادهای نیم روزی هستند که مشتریان ثابت و بالقوه (جدید) را گرد هم می‌آورد. از طرف دیگر رود شو را می‌توان از ابزارهای مارکتینگ دانست که با تعامل کردن با مشتریان و ایجاد تاثیر مثبت در آنها، نقش به‌سزایی در پیش‌برد اهداف شرکت‌ها ایفا می‌کند.

رود شوها اغلب برای آماده کردن بستر (جامعه) برای معرفی یک محصول جدید در شهرهای مختلف برگزار می‌شوند تا از این طریق تیم فروش به نقاط منفی محصول یا سرویس (خدمات) پی برده و برای تصحیح آن اقدام کند.

یکی از ویژگی‌های اصلی رود شو این است که نیروی انسانی در آن نقش به‌سزایی دارد. طرز برخورد با مشتریان، نحوه تبلیغ از برند، و همچنین چگونگی معرفی کسب‌وکار از جمله نکاتی است که افراد در رودشوهای مختلف باید به آنها توجه خاصی کنند تا پیام کمپین تبلیغاتی به بهترین شکل ممکن به مشتریان بالقوه ارسال گردد.

۴ دلیل که چرا هر کسب‌وکاری به برگزاری رود شو احتیاج دارد

استفاده از رود شوها و در معرض قرار دادن نمونه محصول خود و داشتن ارتباط مستقیم با مشتریان فواید بسیار زیادی را به همراه دارد. در این قسمت قصد داریم شما را با ۴ دلیل اصلی این که چرا هر کسب‌وکاری باید به فکر برگزاری رود شو بیافتد آشنا کنیم.

رود شو به تیم فروش شما آنچه را که احتیاج دارد را می‌دهد

مدیران فروش باتجربه هرگز فرصت حضور در جامعه را رد نخواهند کرد. این رویدادها به تیم فروش اجازه می‌دهند تا فراتر از تماس‌های غیرحضوری – تلفنی و ایمیلی – در تعامل با مشتریان باشند. هیچ یک از روش‌های ارتباطی به اندازه تعامل رو به رو در مشتری حس خوب و مثبت ایجاد نخواهند کرد.

در رویداد رود شو، نماینده فروش مجبور نیست برای دو دقیقه مکالمه با مشتریان ستیز کند، چرا که گفتگوها به طور طبیعی در یک محیط اجتماعی جریان خواهند گرفت و هر دو طرف برای کسب اطلاعات بیشتر از یکدیگر در رود شو شرکت کرده‌اند.

رود شو برای ایجاد تقاضا عالی است

رود شو – اگر به درستی برگزار شود – باعث ایجاد نیاز در مشتری خواهد شد تا به محض وارد شدن محصول جدید، بازار آن وجود داشته باشد. برای مثال اگر کسب و کار شما مربوط به ساخت میز کامپیوتر است، با ایجاد یک اتاقک کوچک و قرار دادن یک نمونه از محصول خود در اتاقک، می‌توانید افراد را به استفاده از نمونه کار خود جذب کنید و در طول استفاده شخص از میز، از مزایای و نقاط مثبت آن بگویید. در این صورت است شخصی که تجربه واقعی از محصولتان را داشته، صبر می‌کند تا میز کامپیوتر شما به بازار عرضه گردد تا آن را خریداری کند.

رود شو به پیش‌برد نام تجاری شما کمک می‌کند

رود شو باید هم به صورت حرفه‌ای و هم به صورت سرگرم کننده اجرا شود. در اصل، هدف اصلی شما این است که تمامی شرکت‌کنندگان با لبخند رویداد را ترک کنند. محتوای نوآورانه که با یک سخنرانی الهام‌بخش توأمان شود، یک محیط پر جنب‌وجوش با پخش موسیقی زنده، صرف غذاهای خوشمزه و متنوع، همه این‌ها باعث می‌شوند تا تاثیر خوب ماندگاری را که همه ما امیدواریم به جای بگذاریم و ذهن شرکت‌کنندگان مملو از برند و محصولات شرکت شود.