دستیار صوتی گوگل | رونمایی از جدیدترین دستاورد گوگل به طور حرفه‌ای و جذاب

 دستیار صوتی گوگل | رونمایی از جدیدترین دستاورد گوگل به طور حرفه‌ای و جذاب

در ابتدا نگاهی بیندازیم به ویدئو این کمپین تبلیغاتی و سپس به بررسی و تحلیل آن بپردازیم

گوگل اسیستنت!

بسیاری از افراد در جوامع امروزی از اسپیکرهای هوشمند گوگل، آمازون و اپل برای مدیریت کردن هرچه بهتر کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند. اما این موضوع برای طیف محدودتری از مردم، کماکان غیرقابل باور است؛ این که با الکسای آمازون، اسیستنتِ گوگل و سیریِ اپل صحبت کنیم و از آنها برای مدیریت و هدایت کردن کارهای خود استفاده کنیم، برای چنین افرادی دور از انتظار است. در این مطلب از BTLnews قصد داریم شما را با دستیار صوتی گوگل و نقش آن در راه‌اندازی ایونت مارکتینگ بگوییم.

پیش از خواندن ادامه مطلب، شما را به دیدن ویدیوئی که در این صفحه در اختیارتان قرار گرفته است، دعوت می‌کنیم تا بهتر بتوانید با دستیار صوتی گوگل و تمام آنچه که در این مطلب قرار است به آنها بپردازیم، ارتباط برقرا کنید.

گوگل و نمایشگاه عرضه نوآوری‌ها CES

نمایشگاه بین‌المللی CES که غول‌های تکنولوژی از جمله گوگل، اپل و آمازون در آن شرکت می‌کنند، بستر مناسبی است تا شرکت‌ها اخرین دستاوردهای خودشان را به شرکت‌کنندگان عرضه کنند. بر خلاف شرکت آمازون با دستگاه Alexa، در نمایشگاه  CES 2020گوگل برای نشان داد جایگاه ویژه خود در بازارِ اسپیکرهای هوشمند، تلاش‌های خلاقانه زیادی انجام داد.

در نمایشگاه CES 2020، گوگل از دستیار صوتی خود استفاده و ایونت جالبی را در راستای فعال‌سازی برند خود راه‌اندازی کرد؛ تجربه فوق‌العاده فرار از یک خانه مجلل تفریحی دو طبقه! در این ایونت که برای به نمایش گذاشتن توانایی‌های دستیار صوتی گوگل طراحی شده بود، بازدیدکنندگان را مجاب می‌ساخت تا برای پشت سر گذاشتن چالش‌های پیچیده با فناوری دستیار گوگل به طور هماهنگ کار کنند!

دستیار صوتی گوگل در نقش ابزاری برای تبلیغات BTL

فرضیه ایونت تبلیغاتی به این شکل بود: شما برای شام با سرمایه‌داران ملاقات خواهید کرد و آنها از شما می‌خواهند که یک غذای خاصی برایشان تدارک دهید؛ بیکن و ریزوتو بوریتو. شما در طول روز باید از دستیار صوتی گوگل استفاده کنید؛ با اسیستنت (Assistant) به بازار می‌روید، به آن می‌گویید که فر را گرم کند و در حین سرو شام، موسیقی پخش کند.

فعال‌سازی تجربیِ مدبرانه و سرگرم‌کننده برند، بازدیدکنندگان را در انجام کارهای مختلف روزمره در معرض استفاده از دستیار گوگل Assistant قرار داد تا به وسیله آن بتوانند رانندگی ایمنی داشته باشند، به سوپرمارکت بروند، از آن (یا بهتر است بگوییم او) برای گرم کردن فر و حتی در تهیه غذا، از اسیستنتِ گوگل برای تبدیل کردن آنیِ گرم به اونس (واحدهای وزنی) استفاده کنند تا یک شام مفصلی را برای مهمانان خود تدارک ببینند.

مقایسه ایونت مارکتینگ گوگلِ ۲۰۲۰ با سال‌های قبل

در حالی که ایونت مارکتینگ سال ۲۰۲۰ گوگل نسبت به پارک تفریحی و در عین حال عجیب‌غریب سال گذشته، از نظر بزرگی بسیار کوچک‌تر شده بود، اما با درایت بهترین مشاورین تبلیغاتی، این شرکت توانست به طور موثرتری نظر شرکت‌کنندگان در CES را جلب کند. برای جذب افراد بیشتر، غول جستجوگر – گوگل – عبارت Hey Google را روی مونوریل لاس وگاس نصب کرد تا ذهن مخاطبین خود را بیش از پیش درگیر اتفاقاتی کند که در غرفه این شرکت در حال اتفاق افتادن هستند.

اتاق‌های فرار (Escape Room) که با چالش‌های سرگرم کننده و تا حدی جدی توأمان می‌شوند، به یک پلتفرم عالی برای برندها جهت ایجاد تعامل با مصرف کنندگان واقعی تبدیل شده‌اند. اتاق‌های فرار که پیش از این به یک چهار دیواری محدود بودند، حالا به لطف کشف پتانسیل آنها در ایجاد ایونت مارکتینگ، وسعت یافته‌اند. این ایونت نشان داده که دستیار صوتی گوگل با کمکِ هوش مصنوعی می‌تواند به یک همیار زنده تبدیل شود تا ما را در انجام کارهای روزمره به طور کاملا حرفه‌ای کمک کند.

اهمیت درگیر کردن مخاطب با برند در نمایشگاه‌ها

نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای تبلیغات TTL به حساب می‌آیند، حال فرض کنید اگر در این گرده‌همایی‌ها بتوانید کمپینی راه بیاندازید که مخاطبین را به طور مستقیم با برند آشنا کنید (BTL)، با یک تیر دو نشان زده‌اید. گوگل در نمایشگاه CES توانست در یک گرده‌همایی عمومی، نظر طیف وسیعی از شرکت‌کنندگان را به طور ویژه به دستیار صوتی Assistant جلب کند و میزان فروش اسپیکرهای هوشمند خود را افزایش دهد.

در همین اوصاف، کمپین‌های BTL باعث می‌شوند تا مشتریانِ بالقوه بتوانند به صورت مستقیم با کالا، خدمات و یا برند ارتباط برقرار کنند و مدیران از نقطه نظرات آنها بهره‌مند شوند و برای توسعه فعالیت‌های آتی خود استفاده کنند. از طرف دیگر، هرچه ایونت مارکتینگ جذاب‌تر و پر جنب‌وجوش‌تر باشد، شانس بیشتری برای وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی دارد! کافی است ویدئوهایی از یک ایونت مارکتینگ جذاب ترند شوند، خود آنها می‌توانند به صورت رایگان کار بازاریابی را انجام دهند!

اگر در صفحه جستجوگر گوگل، عبارت Hey google را سرچ کنید، ویدیوهای بسیار زیادی از کمپین تبلیغاتی دستیار صوتی این شرکت در CES 2020 را می‌بینید که نشان دهنده این موضوع است که این ایونت توانسته است در زمان خود، سر و صدای زیادی ایجاد کند.

علت موفق شدن برخی از کمپین‌های تبلیغاتی چیست

دانش تبلیغاتی و تجربه فراوان در علم مارکتینگ، دو رکن اصلی در راه‌اندازی ایونت‌های موفق بازاریابی هستند. در همین کمپین تبلیغاتیِ دستیار صوتی گوگل، اگر این شرکت به جای درگیر کردن مخاطبین، به نصب کردن چندین مانیتور که در آنها ویژگی‌های دستاورد اخیرش نمایش داده می‌شدند، بسنده می‌کرد، هیچگاه به اهداف بازاریابی خود نمی‌رسید. برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی به صورت حرفه‌ای باید دانش و تجربه نامحدودی داشت که تنها به وسیله بررسی نمونه‌های موفق پیشین به دست خواهند آمد.

با BTLnews به حرفه‌ای‌ترین مارکتر دنیا تبدیل شوید

ما در وب‌سایت بی‌تی‌ال نیوز صفر تا صدِ مباحث تبلیغاتی و بازاریابی را به چالش می‌کشیم، نمونه‌های موفق این عرصه را با ذکر آمار و ارقام برای شما بازگو می‌کنیم و از چگونگی راه‌اندازی انواع کمپین‌های تبلیغاتی برای شما صحبت می‌کنیم. پس اگر قرار است به حرفه‌ای‌ترین بازاریاب و طراح تبلیغات تبدیل شوید، BTLnews همانجایی است که به آن احتیاج دارید.

بسیاری از پست‌هایی که در سایت ما می‌بینید، توسط خوانندگان عزیزمان پیشنهاد شده‌اند. اگر شما هم دوست دارید تا در مورد خاصی در سایت صحبت شود و یا اگر نکته‌ای ناگفته در پست‌ها مشاهده کردید، حتما از طریق بخش درج نظرات، نه تنها سردبیر بلکه خوانندگان دیگر را هم در جریان بگذارید. بدون شک، تیم تحریریه BTLnews حساب ویژه‌ای روی نظرات شما عزیزان باز کرده است.

تیم تحریریه BTLNEW

https://btlnews.ir/

تیم تحریریه BTL با نقد و بررسی اصولی پروژه های تبلیغاتی، طراحی و اجرای آن ها از نوع Objective شما را در راستای رسیدن به موفقیت های بزرگ، گسترش کسب و کار و برندسازی همراهی می کند.

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.