خرید مخفیانه | خریداران مخفی چه کسانی هستند و به شرکت‌ها چه کمکی می‌کنند؟

 خرید مخفیانه | خریداران مخفی چه کسانی هستند و به شرکت‌ها چه کمکی می‌کنند؟

مخفیانه خرید کنید و دست مزد بگیرید!

اگر به شما بگوییم در دنیای بازاریابی شغلِ بسیار مهم در عین حال جذابی وجود دارد که وظیفه شما خرید کردن است و بابت آن حقوق دریافت می‌کنید، ممکن است باور نکنید. خریدار مخفی (Mystery Shopper) در واقع از طرف یک شرکت ثالث جهت جمع‌آوری اطلاعات استخدام می‌شود و مانند یک خریدار واقعی به فروشگاه‌های معتبر سر می‌زند. در این پست از سایت بی تی ال نیوز قصد داریم شما با مزایای خرید مخفیانه که توسط چنین اشخاصی صورت می‌گیرد آشنا شوید.

هر آنچه که درباره خرید مخفیانه نمی‌دانید

خریدار مخفیانه یک مصرف کننده است که برای خرید در فروشگاه‌ها و جمع آوری داده‌ها استخدام شده و حقوق دریافت می‌کند. بهتر است خریداران مخفیانه را به عنوان “مشتریان مخفی” در نظر بگیرید که برای مشاهده، تعامل و گزارش دهی از مشتریان دیگر و کارکنان به فروشگاه‌های مختلف فرستاده می‌شوند. خریداران مخفیانه نه توسط فروشگاه‌ها و شرکت‌ها بلکه به طور معمول توسط شرکت‌ها ثالث استخدام می‌شوند.

خریداران مخفیانه به کجا فرستاده می‌شوند و چه وظایفی دارند

خریداران مخفی به طیف گسترده‌ای از مشاغل مبتنی بر خدمات اعم از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها، مجتمع‌های آپارتمانی – و به طور بالقوه به هر جایی که به مشتریان خدمات رسانی می‌کنند، فرستاده می‌شوند. فروشندگان مستقل یا شرکت‌های ثالثْ خریداران مخفیانه را برای انجام معاملات و ارائه گزارش مفصل از تجربه خریدشان استخدام می‌کنند.

خریداران مخفی اقلام مختفی را خریداری می‌کنند، در رستوران‌ها غذا می‌خورند، سوالاتی را از فروشندگان می‌پرسند و یا اقلامی را برمی‌گردانند تا واکنش فروشندگان را ارزیابی کنند. خریداران مخفی برای اظهار نظر استخدام نمی‌شوند بلکه برای ارزیابی یک کسب‌و‌کار و کارکنان آن از دیدگاه تجربه مشتری استخدام می‌شوند.

برخی از داده‌هایی که در خرید مخفیانه جمع‌آوری و گزارش می‌شوند (معمولاً با تکمیل نظرسنجی) شامل مشاهدات “معمولی” هستند که توسط یک خریدار واقعی جمع‌آوری شده‌اند. اما خریداران مخفی ممکن است برای پرسیدن سوالات خاص به مشتریانی “سخت‌پسند” تبدیل شوند تا بتوانند اطلاعات کافی از برند به دست آورند. خریدار مخفیانه به طور کلی برای جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد موارد ذیل استخدام می‌شوند:

  • تعداد کارمندانی که به هنگام ورود شما به عنوان خریدار در حال انجام وظیفه بودند
  • اگر سلام کردید، چقدر طول کشید تا جواب شما را بدهند، چه کسی جواب شما را داد و آیا این سلام دوستانه بود یا تنها از سر اجبار
  • آیا نام‌های کارمندانی که با آنها تعامل داشته‌اید قابل رویت بود و آیا آنها خودشان را معرفی کردند یا خیر
  • آیا محصولی که به شما نشان داده شد، دقیقا همان چیزی بود که انتظارش را داشتید؟ آیا به شما اطلاعات کافی در مورد محصول ارائه داده شد یا خیر؟
  • آیا از شما دعوت شد که دوباره به فروشگاه سر بزنید و آیا کارمندان برای فالو کردن صفحات مجازی فروشگاه از شما درخواست محترمانه‌ای کردند؟
  • مدت زمانی که طول کشید سرویس خود را دریافت کنید چقدر بود و آیا از ارائه خدمات راضی بودید

۶ مزیت خرید مخفیانه برای کسب‌و‌کارها

خرید مخفیانه مزایای زیادی برای کسب‌و‌کارها و مشاغل خرده فروشی دارد که ما تنها ۶ مزیت اصلی و شاخص آن را برای شما آورده‌ایم:

  • افزایش کارایی: خرید مخفیانه می‌تواند برای ارزیابی کارایی خدمات‌رسانی به کار گرفته شود. با ورود خریدار مخفی به فروشگاه، تمامی کارمندان موظف هستند استانداردهای گفته شده را رعایت کنند و در پی رفع احتیاجات او قدم بردارند (بدیهی است که هیچ یک از کارمندان و مدیران از مخفی بودن خریدار اطلاعی ندارند!)
  • ارزیابی بازخوردها از دید خریدار: اگر قصد دارید بازخوردهای بسیار واقع‌بینانه‌ای را از کسب‌وکار خود بدست آورید، همین حالا یک خریدار مخفیانه استخدام کنید! خریدار مخفیانه این امکان را به شما می‌دهد تا کارآمدی کارمندان خود را از دید یک خریدار واقعی ارزیابی کنید.
  • ارزیابی کارایی کارمندان فروشگاه: حتما با این مشکل مواجه بودید که کارمندان تنها زمانی به بهترین شکل ممکن به وظایف خود عمل می‌کنند که شما به عنوان مدیر بالاسر آنها باشید. از مزیت‌های اصلی خرید مخفیانه همین است که کارمندان را به صورت طبیعی به چالش می‌کشد در صورتی که آنها از صوری بودن خرید شخص اطلاعی ندارند
  • از خرید مخفیانه می‌توان به عنوان پاداش به کارمندان استفاده کرد: هنگامی که کارمندان شما به خریدار مخفیانه با آن همه سوالاتی که از آنها کرده‌ است سرویس قابل قبولی ارائه دادند، خیلی راحت می‌توانید پس از اتمام پروژه به آنها پاداش بدهید. این کار باعث خواهد شد کارمندان همیشه به دنبال جلب رضایت مشتری‌های شما باشند

۵-    پوشش کمبودهای شرکت

 با اجرای پروژه خرید مخفیانه در کسب‌و‌کارتان خیلی راحت می‌توانید به نقاط ضعف شرکت و کارمندان پی ببرید. نکات منفی که در پسِ شرکت‌های بزرگ وجود داشته‌اند به راحتی با انجام خرید مخفیانه برطرف شدند.

  • افزایش نرخ بازگشت مشتری: بازگشت مجدد حتی یک مشتری می‌تواند به منزله افزایش سود شرکت در نظر گرفته شود. هنگامی که کارمندان در ارائه خدمات از یکپارچگی منحصر به فردی برخوردار باشند و تمام استانداردهای لازم را رعایت کنند، قطعا مشتریان برای بار دوم و چندم جهت خرید به فروشگاه باز خواهند گشت. برای رسیدن به چنین استانداردی می‌توان از استخدام خریداران مخفی در پرژوه خرید مخفی استفاده بُرد.

بی تی ال نیوز؛ بهترین پلتفرم برای آشنا شدن با آخرین مطالب بازاریابی

در این مطلب از وب‌سایت بی تی ال نیوز به مفهوم خریدار و خرید مخفیانه پرداختیم و متوجه شدید که Mystery Shopping یکی از به صرفه‌ترین روش‌هایی است که می‌توان راندمان، کارآمدی و در آخر سود کسب‌وکار خود را افزایش داد.

اگر به چنین مباحثی علاقه‌مند هستید و به دنبال وب‌سایتی جهت افزایش سطح دانش خود در دنیای مارکتینگ می‌گردید، بی تی ال نیوز درست همان جایی است که به آن احتیاج دارید. در بی تی ال نیوز سیر تا پیاز کمپین‌های تبلیغاتی بررسی می‌شوند و از دلایل موفقیت یا شکست خوردن انواع بازاریابی‌ها صحبت خواهیم کرد.

نظرات شما فانوس راه BTLnews است

یکی از بخش‌هایی که ما را در این مسیر کمک می‌کند، بخش نظرات شما عزیزان است. تیم پشتیبانی بی تی ال نیوز همواره نگاه مثبتی به نظرات شما داشته و خواهد داشت و بسیاری از کامنت‌ها ما را به مسیر روشن‌تری سوق داده‌اند.

پس اگر هرگونه مطلب، درخواست، نظر و یا انتقادی دارید کافی است آن را در قسمت نظرات زیر هر پست مطرح کنید تا دیگر خوانندگان ما نیز از نقطه نظرات شما بهره‌مند شوند.

تیم تحریریه BTLNEW

https://btlnews.ir/

تیم تحریریه BTL با نقد و بررسی اصولی پروژه های تبلیغاتی، طراحی و اجرای آن ها از نوع Objective شما را در راستای رسیدن به موفقیت های بزرگ، گسترش کسب و کار و برندسازی همراهی می کند.

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *