خرید مخفیانه | خریداران مخفی چه کسانی هستند و به شرکت‌ها چه کمکی می‌کنند؟

 خرید مخفیانه | خریداران مخفی چه کسانی هستند و به شرکت‌ها چه کمکی می‌کنند؟

مخفیانه خرید کنید و دست مزد بگیرید!

اگر به شما بگوییم در دنیای بازاریابی شغلِ بسیار مهم در عین حال جذابی وجود دارد که وظیفه شما خرید کردن است و بابت آن حقوق دریافت می‌کنید، ممکن است باور نکنید. خریدار مخفی (Mystery Shopper) در واقع از طرف یک شرکت ثالث جهت جمع‌آوری اطلاعات استخدام می‌شود و مانند یک خریدار واقعی به فروشگاه‌های معتبر سر می‌زند. در این پست از سایت بی تی ال نیوز قصد داریم شما با مزایای خرید مخفیانه که توسط چنین اشخاصی صورت می‌گیرد آشنا شوید.

هر آنچه که درباره خرید مخفیانه نمی‌دانید

خریدار مخفیانه یک مصرف کننده است که برای خرید در فروشگاه‌ها و جمع آوری داده‌ها استخدام شده و حقوق دریافت می‌کند. بهتر است خریداران مخفیانه را به عنوان “مشتریان مخفی” در نظر بگیرید که برای مشاهده، تعامل و گزارش دهی از مشتریان دیگر و کارکنان به فروشگاه‌های مختلف فرستاده می‌شوند. خریداران مخفیانه نه توسط فروشگاه‌ها و شرکت‌ها بلکه به طور معمول توسط شرکت‌ها ثالث استخدام می‌شوند.

خریداران مخفیانه به کجا فرستاده می‌شوند و چه وظایفی دارند

خریداران مخفی به طیف گسترده‌ای از مشاغل مبتنی بر خدمات اعم از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها، مجتمع‌های آپارتمانی – و به طور بالقوه به هر جایی که به مشتریان خدمات رسانی می‌کنند، فرستاده می‌شوند. فروشندگان مستقل یا شرکت‌های ثالثْ خریداران مخفیانه را برای انجام معاملات و ارائه گزارش مفصل از تجربه خریدشان استخدام می‌کنند.

خریداران مخفی اقلام مختفی را خریداری می‌کنند، در رستوران‌ها غذا می‌خورند، سوالاتی را از فروشندگان می‌پرسند و یا اقلامی را برمی‌گردانند تا واکنش فروشندگان را ارزیابی کنند. خریداران مخفی برای اظهار نظر استخدام نمی‌شوند بلکه برای ارزیابی یک کسب‌و‌کار و کارکنان آن از دیدگاه تجربه مشتری استخدام می‌شوند.

برخی از داده‌هایی که در خرید مخفیانه جمع‌آوری و گزارش می‌شوند (معمولاً با تکمیل نظرسنجی) شامل مشاهدات “معمولی” هستند که توسط یک خریدار واقعی جمع‌آوری شده‌اند. اما خریداران مخفی ممکن است برای پرسیدن سوالات خاص به مشتریانی “سخت‌پسند” تبدیل شوند تا بتوانند اطلاعات کافی از برند به دست آورند. خریدار مخفیانه به طور کلی برای جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد موارد ذیل استخدام می‌شوند:

  • تعداد کارمندانی که به هنگام ورود شما به عنوان خریدار در حال انجام وظیفه بودند
  • اگر سلام کردید، چقدر طول کشید تا جواب شما را بدهند، چه کسی جواب شما را داد و آیا این سلام دوستانه بود یا تنها از سر اجبار
  • آیا نام‌های کارمندانی که با آنها تعامل داشته‌اید قابل رویت بود و آیا آنها خودشان را معرفی کردند یا خیر
  • آیا محصولی که به شما نشان داده شد، دقیقا همان چیزی بود که انتظارش را داشتید؟ آیا به شما اطلاعات کافی در مورد محصول ارائه داده شد یا خیر؟
  • آیا از شما دعوت شد که دوباره به فروشگاه سر بزنید و آیا کارمندان برای فالو کردن صفحات مجازی فروشگاه از شما درخواست محترمانه‌ای کردند؟
  • مدت زمانی که طول کشید سرویس خود را دریافت کنید چقدر بود و آیا از ارائه خدمات راضی بودید

۶ مزیت خرید مخفیانه برای کسب‌و‌کارها

خرید مخفیانه مزایای زیادی برای کسب‌و‌کارها و مشاغل خرده فروشی دارد