تبلیغات در فروشگاه های زنجیره ای

 تبلیغات در فروشگاه های زنجیره ای

تبلیغات در فروشگاه های زنجیره ای چه فوایدی دارد و چرا باید تبلیغات درون فروشگاهی انجام داد؟ آیا تا کنون با این شیوه از تبلیغات مواجه شده اید؟ آیا محصولی دارید که فکر می کنید، تبلیغات در فروشگاه های زنجیره ای می تواند در فروش آن تاثیر مثبت داشته باشد؟ برای اینکه اطلاعات کافی درباره این موضوع داشته باشید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. امروزه فروشگاه های زنجیره ای زیادی در سطح شهرها تاسیس شده که طرفداران زیادی دارند؛ چرا که افراد ترجیح می دهند به جای اینکه در چند فروشگاه، خرید محصولات مورد نظر خود را جستجو کنند، به یک فروشگاه بزرگ مراجعه کرده و تمامی محصولاتی که در چند هفته و یا حتی چند ماه آینده نیاز دارند، خریداری نمایند. این کار علاوه بر اینکه به صرفه جویی زمان کمک می کند، خریدی مقرون به صرفه محسوب می شود. به همین ترتیب نسبت به تقاضای مشتریان، مدیران و صاحبان فروشگاه های زنجیره ای سعی می کنند تمامی اقلام مورد نیاز مردم را برای فروش در فروشگاه آماده کنند. اما چگونه می توان در فروشگاه های زنجیره ای تبلیغ و بازاریابی کرد؟ در ادامه ابزار این نوع تبلیغات را معرفی خواهیم کرد.

تبلیغات در فروشگاه های زنجیره‌ای

اثربخش ترین قسمت تبلیغات BTL را می توان تبلیغات درون فروشگاهی معرفی کرد که شامل دو نوع POP و POSM می شود. در ادامه هر یک این دو نوع تبلیغ و ابزارهای مربوط به آن ها را معرفی کرده و درباره آن ها توضیح می دهیم.

تبلیغات POP چیست؟

POP Advertising مخفف شده عبارت Advertising Point Of Purchase به معنی تبلیغ در نقطه خرید می باشد و شامل تمامی روش هایی است که در نقطه خرید، توجه افراد را به محصول جلب کرده و آن ها را به خرید تشویق می کنند. این روش ها بسیار متنوع هستند و انواع مختلفی دارند که در اینجا چند مورد از آن ها را بیان می کنیم.

استند تبلیغاتی :

استند تبلیغاتی یکی از ساده ترین روش های تبلیغاتی است که می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. برای تبلیغات درون فروشگاهی ، معمولا استندها را در کنار قفسه های محصول مورد نظر قرار می دهند و از این راه سعی می کنند توجه مشتری را به محصول جلب کنند. این استندها در سایزهای مختلفی طراحی شده و با توجه به نوع محصول، سعی بر جذب مشتری دارند.

تبلیغ بر روی کف فروشگاه:

حتما تاکنون هنگام راه رفتن در فروشگاه ها و زمانی که در حال خرید هستید، تبلیغاتی را بر روی کف فروشگاه مشاهده کرده اید که توجه شما را جلب کرده و حتی ممکن است چندثانیه بر روی آن ها تمرکز کرده باشید. این نوع تبلیغات، نوعی از تبلیغ POP یا همان تبلیغ در نقطه خرید می باشد.

استفاده از سبد خرید برای تبلیغ:

هنگام برنامه ریزی برای تبلیغات درون فروشگاهی ، از سبد خرید غافل نشوید. می توانید از دیواره های سبد خرید برای تبلیغ محصولات مختلف استفاده کنید.

قفسه های تبلیغاتی :

نوعی دیگر از تبلیغات درون فروشگاهی ، تبلیغ توسط قفسه های تبلیغاتی است. قفسه های تبلیغاتی در کنار قفسه محصولات فروشگاه قرار گرفته و مشتریان را به خرید محصولات ترغیب می کند. این قفسه ها معمولا به شکل فانتزی و جذاب تر از قفسه های معمولی طراحی می شوند.

وابلرها :

وابلرها (wobbler) از جنس مقوا گلاسه، در اندازه های متوسط و با طرح های جذاب طراحی شده و روی قفسه ها، درب ها و… قرار می گیرند. این ابزار با جریان هوا، تکان خورده و توجه مشتریان را به خود جلب می کند. به یاد داشته باشید نوع طراحی وابلرها بسیار مهم است چرا که زمان کوتاهی برای جلب توجه فرصت دارند و باید در نگاه اول نظر مشتری جذب آن ها شود. می توانید به وابلر، به عنوان یک روش تبلیغاتی موثر و کم هزینه فکر کنید.

دانگلرها :

دانگلر (dangler) نسبت به وابلر سنگین تر بوده و به سقف فروشگاه متصل می شود. طراحی این ابزار تبلیغاتی، معمولا به شکل محصول می باشد. جنس دانگلر از فوم، مقوا، کارتن و… بوده و اغلب به صورت دو رو طراحی می شوند.

بنر تبلیغاتی :

بنرهای تبلیغاتی در سایز های مختلفی طراحی و ساخته شده و اغلب در محیط های داخلی پاساژ ها و فروشگاه ها دیده می شود.

تبلیغات در محیط خارجی :

به آن دسته از فعالیت های تبلیغاتی که در بیرون از محیط فروشگاه انجام می شود، تبلیغات در محیط خارجی می گویند که در دسته تبلیغات POP جای دارد. این تبلیغ نیز می تواند شامل تراکت ها، بنرها و یا استفاده از بازاریاب هایی برای جذب مشتری و جلب توجه آن ها نسبت به محصول خاصی باشد.

تبلیغاتPOS چیست؟

تبلیغات POS مخفف POINT OF SALE به معنی  تبلیغ در نقطه فروش و شامل تمامی فعالیت هایی است که در راستای جذب مشتری و ترغیب او برای خرید محصولات مورد نظر انجام می شود. این نوع ابزار بازاریابی و تبلیغ اغلب در کنار صندوق ها و در زمانی که خرید فرد به اتمام رسیده، در مقابل او قرار می گیرد.

طبیعی است که در فروشگاه های بزرگ تر که تعداد صندوق و درب خروجی بیشتری دارند، این روش تبلیغات اثر بخشی بیشتری دارد. اما فروشگاه های کوچک نیز می توانند از این روش استفاده کنند.

ما در اینجا چند نمونه از ابزار و انواع روش های تبلیغاتی POS را به شما معرفی می کنیم که می توانید برای انجام تبلیغ در فروشگاه های زنجیره ای از آن استفاده کنید.

قفسه های کوچک :

برخی قفسه ها در اندازه های کوچک طراحی و تولید شده که قابلیت قرار گرفتن بر روی میز و یا نصب بر روی دیوار دارند؛ بنابراین می توان از این قفسه ها در نقاط فروش مثل صندوق ها استفاده کرد و محصولاتی را در آن ها قرار داد.

پوستر تبلیغاتی :

نصب پوسترهای تبلیغاتی مختلف با طراحی های جذاب، بر روی دیواره های صندوق از دیگر روش های تبلیغات POS است.

سپملینگ و پروموتینگ :

اگر قصد تبلیغات در نقطه فروش دارید، می توانید از روش سمپلینگ استفاده کنید. همان طور که در تبلیغات BTL توضیح دادیم، ارائه نمونه ای از محصول یا محصولات مورد نظر، جهت تست را سمپلینگ می گوییم. بنابراین از چند پرسنل بازاریابی بخواهید نمونه هایی از محصولات را در نقاط فروش مانند صندوق ها عرضه کنند تا مشتریان آن ها را تست کرده و در صورت رضایت از آن ها خرید کنند.

استفاده از مانیتور جهت تبلیغ :

همچنین می توان در راستای موفقیت در تبلیغات درون فروشگاهی ، مانیتورهای کوچکی را در بخش صندوق نصب کرد تا افرادی که در صف انتظار صندوق هستند، آن ها را ببینند. با پخش ویدئوهای کوتاهی درباره فواید و راهنمای استفاده از محصول در قابل انیمیشن و… می توانید جذابیت تبلیغ را دو چندان کنید.

اکنون با استفاده از روش های مختلف تبلیغات درون فروشگاهی ، می توانید با بازدهی بسیار بالا در فروشگاه های زنجیره ای تبلیغ کرده و محصولات مورد نظر خود را به فروش برسانید.

تیم تحریریه BTLNEWS

https://btlnews.ir/

تیم تحریریه BTL با نقد و بررسی اصولی پروژه های تبلیغاتی، طراحی و اجرای آن ها از نوع Objective شما را در راستای رسیدن به موفقیت های بزرگ، گسترش کسب و کار و برندسازی همراهی می کند.

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *