بک پکینگ | روشی نوین و شگفت‌انگیز برای بازاریابی از طریق ارائه نمونه محصولات

 بک پکینگ | روشی نوین و شگفت‌انگیز برای بازاریابی از طریق ارائه نمونه محصولات

بک پکینگ تنها یک شیوه طبیعت‌گردی نیست

بازاریابی مستقیم، یکی از موثرترین شیوه‌های بازاریابی برای توسعه و پیشرفت کسب‏وکار است. در این روش، به طور مستقیم با مشتریان بالقوه ارتباط پیدا می‌کنید و محصول یا خدمات خود را به آنها ارائه می‌دهید. بک پکینگ یکی از روش‌های نوین بازاریابی است که مستقیما با مردم سر و کار دارد و در آن، بازاریاب با ارائه نمونه محصول، سعی می‌کند نظر مشتریان را جلب کند. این نوع بازاریابی بیشتر برای شرکت‌های تولید کننده انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و نیز بستنی کاربرد دارد.

بک پکینگ در بازاریابی

چنانچه گفته شد، بازاریابی مستقیم نسبت به بازاریابی غیر مستقیم مزایای بسیاری دارد. در وهله اول، این نوع بازاریابی باعث ایجاد ارتباط با مشتری می‌شود. علاوه بر این با جمع‌آوری اطلاعات و بازخوردهای مشتریان به صورت مستقیم، می‌توانید از ظاهر، کیفیت و تأثیر محصولات خود اطلاع بیشتری به دست آورید. بازرایابی مستقیم شما را در انتخاب بهترین روش برای دستیابی به بازار هدف کمک می‌کند و حتی ممکن است باعث بازاریابی دهان به دهان محصولات ارائه شده توسط شما شود که به افزایش سود و پیشرفت کسب‌وکار منجر می‌شود.

بک پکینگ یکی از استراتژی‌های نسبتا جدید برای بازاریابی از طریق ارائه نمونه محصولات است که به خصوص در صنایع غذایی از جمله صنایع تولیدی نوشیدنی‌های سرد و گرم و انواع بستنی، بسیار محبوب است. شرکت‌های بزرگ مثل ردبول، پپسی، کوکاکولا و بسیاری از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید نوشیدنی، از این روش بازریابی برای جلب مشتری و افزایش فروش استفاده می‌کنند.

اهمیت بازاریابی از طریق بک پکینگ

مشتری مدرن، شکاک است. امروزه با توجه به گوناگونی محصولات عرضه شده در هر زمینه تولیدی یا خدماتی، دست مشتریان برای انتخاب محصول مورد نظر خود باز است و از همین رو، خیلی از مشتریان امروزی ترجیح می‌دهد قبل از خرید، محصولات را امتحان کرده و از کیفیت آنها مطمئن شوند. از طرف دیگر، وقتی یک مشتری از کیفیت محصولی مطمئن می‌شود، معمولا تمایلی به امتحان کردن محصولات دیگر ندارد. سمپلینگ یا ارائه نمونه محصول، علاوه بر اینکه می‌تواند مشتریان جدیدی را به فهرست مشتریان محصولات شما اضافه کند، بلکه می‌تواند مشتریان سایر محصولات را نیز به سمت شما جلب کند.

بزرگترین مشکل بازاریابی از طریق ارائه نمونه محصول، ثابت بودن است. وقتی نمونه محصولات خود را در فروشگاه خود یا کیوسک‌های سمپلینگ ارائه می‌دهید، تنها با مشتریانی برخورد می‌کنید که در حومه کسب‌وکار شما رفت و آمد دارند و در نتیجه، دایره تبلیغات شما چندان گسترش پیدا نمی‌کند. خوشبختانه این مشکل با استفاده از استراتژی بک پکینگ کاملا رفع می‌شود.

بک پکینگ یکی از روش‌های بازاریابی سیار از طریق ارائه نمونه محصولات است که به شما اجازه می‌دهد محصولات خود را در سراسر شهر یا منطقه تبلیغ کنید و مشتریان جدید جذب کنید. این یکی از روش‌های سمپلینگ مورد علاقه اکثر شرکت‌های تولید مواد غذایی و به طور کلی هر شرکتی است که محصولات آنها را می‌توان به صورت نمونه در اختیار مردم قرار داد. در این روش، بازاریاب با استفاده از کوله یا کیف‌های مخصوص، نمونه محصولات را در سطح شهر پخش می‌کند. مهمترین ویژگی این روش، متحرک بودن و امکان بازاریابی در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر است. به زبان دیگر، با استفاده از بک پکینگ می‌توانید محصولات خود را در سرتاسر شهر تبلیغ کنید.

مزایای بک پکینگ در بازاریابی

بک پکینگ بعنوان یک استراتژی بازاریابی، مزایای بسیاری دارد. اولا، با ارائه نمونه محصولات خود به صورت رایگان، مردم را مجاب می‌کنید محصول شما را امتحان کنند و به این ترتیب ممکن است بخشی از مشتریان شرکت‌های رقیب را به استفاده از محصولات خود ترغیب کنید. علاوه بر این، با شناسایی بازار هدف و پیدا کردن مناطقی که در آن‌ها محصول شما از محبوبیت کمتری برخوردار است، نسبت به جذب مشتریان جدید و ایجاد بازار مصرف‌کنندگان در مناطق کم بازده اقدام کنید. از جمله مزایای دیگر بازاریابی به روش بک پکینگ، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • امکان بازاریابی سیار در سطح شهر
  • حمایت هدفمند از مصرف کننده با ارائه تکنیک‌های غیر متعارف
  • امکان استفاده از برند شرکت روی کوله یا محفظه حمل و نقل که نوعی تبلیغات بصری محسوب می‌شود
  • امکان برقراری ارتباط مستقیم و هدفمند با مشتریان بالقوه
  • امکان رقابت با شرکت‌های رقیب و جذب مشتریان آنها
  • تأثیرگذاری مثبت روی مشتریان با استفاده از غافلگیری
  • هزینه کم و تأثیر تبلیغاتی زیاد که باعث افزایش سود می‌شود
  • امکان تبلیغات در جشن‌ها و رویدادهای عمومی
  • جلب توجه عمومی به برند تولید کننده

همچنین، باید به این نکته توجه داشت که هدف از بازاریابی به شیوه بک پکینگ، جلب مشتری بیشتر است، بنابراین بهتر است بازاریاب کوله‌ای از پیش آموزش داده شود. زبان طنز، روی گشاده، اخلاق خوب، رعایت ادب و لبخند زدن، از جمله ویژگی‌های مهم برای افزایش بهره‌وری هستند. بنابراین، آموزش صحیح گروه بازاریابی می‌تواند در افزایش جلب مشتری و در نتیجه افزایش سود، نقش قابل توجهی ایفا کند.

تأثیر بازاریابی کوله‌ای در نام تجاری

بسیاری از شرکت‌های بزرگ، از بازاریابی به شیوه بک پکینگ برای نمایش برند و نام تجاری خود در سطح شهر استفاده می‌کنند. یکی از شیوه‌های موثر برای شناساندن برند تجاری خود، استفاده از شعار مناسب است. علاوه بر تبلیغات محیطی، هنگام بازاریابی به این شیوه می‌توانید با انتخاب شعار مناسب و طراحی چشم‌نواز کوله پشتی یا محفظه نگهداری و جابجایی محصول، به گسترش و افزایش شهرت نام تجاری خود کمک کنید.

روش‌های نوین تبلیغات را در بی‌تی‌ال نیوز کشف کنید

هرچند در نگاه اول شاید ارائه رایگان محصولات از نظر مالی چندان منطقی نباشد، اما سود ناشی از جذب مشتری به این روش چه از نظر مالی و چه از نظر افزایش شهرت نام تجاری، اصلا با هزینه صرف شده قابل مقایسه نیست. از طرف دیگر، این شیوه تبلیغاتی به مراتب ارزان‌تر از تبلیغات محیطی تمام می‌شود، بنابراین چندان هم غیر منطقی نیست. بسیاری از مختصصین امر معتقدند که این روش یکی از مفیدترین روش‌های تبلیغاتی است. اگر شما هم تجربیاتی از این دست دارید می‌توانید با ثبت نظر خود در بخش نظرات، به دیگران کمک کنید در مورد بازاریابی از طریق سمپلینگ و به خصوص بک پکینگ اطلاعات بیشتری کسب کنند. هدف ما در بی‌تی‌ال نیوز، افزایش سرعت پیشرفت و گسترش کسب‏وکار شما از طریق ارائه اطلاعات و آگاهی است، بنابراین با ارسال نظرات، دیدگاه‌ها و سوالات خود ما را در راستای ارائه بهتر خدمات یاری کنید.

تیم تحریریه BTLNEW

https://btlnews.ir/

تیم تحریریه BTL با نقد و بررسی اصولی پروژه های تبلیغاتی، طراحی و اجرای آن ها از نوع Objective شما را در راستای رسیدن به موفقیت های بزرگ، گسترش کسب و کار و برندسازی همراهی می کند.

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *