بک پکینگ | روشی نوین و شگفت‌انگیز برای بازاریابی از طریق ارائه نمونه محصولات

 بک پکینگ | روشی نوین و شگفت‌انگیز برای بازاریابی از طریق ارائه نمونه محصولات

بک پکینگ تنها یک شیوه طبیعت‌گردی نیست

بازاریابی مستقیم، یکی از موثرترین شیوه‌های بازاریابی برای توسعه و پیشرفت کسب‏وکار است. در این روش، به طور مستقیم با مشتریان بالقوه ارتباط پیدا می‌کنید و محصول یا خدمات خود را به آنها ارائه می‌دهید. بک پکینگ یکی از روش‌های نوین بازاریابی است که مستقیما با مردم سر و کار دارد و در آن، بازاریاب با ارائه نمونه محصول، سعی می‌کند نظر مشتریان را جلب کند. این نوع بازاریابی بیشتر برای شرکت‌های تولید کننده انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و نیز بستنی کاربرد دارد.

بک پکینگ در بازاریابی

چنانچه گفته شد، بازاریابی مستقیم نسبت به بازاریابی غیر مستقیم مزایای بسیاری دارد. در وهله اول، این نوع بازاریابی باعث ایجاد ارتباط با مشتری می‌شود. علاوه بر این با جمع‌آوری اطلاعات و بازخوردهای مشتریان به صورت مستقیم، می‌توانید از ظاهر، کیفیت و تأثیر محصولات خود اطلاع بیشتری به دست آورید. بازرایابی مستقیم شما را در انتخاب بهترین روش برای دستیابی به بازار هدف کمک می‌کند و حتی ممکن است باعث بازاریابی دهان به دهان محصولات ارائه شده توسط شما شود که به افزایش سود و پیشرفت کسب‌وکار منجر می‌شود.

بک پکینگ یکی از استراتژی‌های نسبتا جدید برای بازاریابی از طریق ارائه نمونه محصولات است که به خصوص در صنایع غذایی از جمله صنایع تولیدی نوشیدنی‌های سرد و گرم و انواع بستنی، بسیار محبوب است. شرکت‌های بزرگ مثل ردبول، پپسی، کوکاکولا و بسیاری از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید نوشیدنی، از این روش بازریابی برای جلب مشتری و افزایش فروش استفاده می‌کنند.

اهمیت بازاریابی از طریق بک پکینگ

مشتری مدرن، شکاک است. امروزه با توجه به گوناگونی محصولات عرضه شده در هر زمینه تولیدی یا خدماتی، دست مشتریان برای انتخاب محصول مورد نظر خود باز است و از همین رو، خیلی از مشتریان امروزی ترجیح می‌دهد قبل از خرید، محصولات را امتحان کرده و از کیفیت آنها مطمئن شوند. از طرف دیگر، وقتی یک مشتری از کیفیت محصولی مطمئن می‌شود، معمولا تمایلی به امتحان کردن محصولات دیگر ندارد. سمپلینگ یا ارائه نمونه محصول، علاوه بر اینکه می‌تواند مشتریان جدیدی را به فهرست مشتریان محصولات شما اضافه کند، بلکه می‌تواند مشتریان سایر محصولات را نیز به سمت شما جلب کند.

بزرگترین مشکل بازاریابی از طریق ارائه نمونه محصول، ثابت بودن است. وقتی نمونه محصولات خود را در فروشگاه خود یا کیوسک‌های سمپلینگ ارائه می‌دهید، تنها با مشتریانی برخورد می‌کنید که در حومه کسب‌وکار شما رفت و آمد دارند و در نتیجه، دایره تبلیغات شما چندان گسترش پیدا نمی‌کند. خوشبختانه این مشکل با استفاده از استراتژی بک پکینگ کاملا رفع می‌شود.

بک پکینگ یکی از روش‌های بازاریابی سیار از طریق ارائه نمونه محصولات است که به شما اجازه می‌دهد محصولات خود را در سراسر شهر یا منطقه تبلیغ کنید و مشتریان جدید جذب کنید. این یکی از روش‌های سمپلینگ مورد علاقه اکثر شرکت‌های تولید مواد غذایی و به طور کلی هر شرکتی است که محصولات آنها را می‌توان به صورت نمونه در اختیار مردم قرار داد. در این روش، بازاریاب با استفاده از کوله یا کیف‌های مخصوص، نمونه محصولات را در سطح شهر پخش می‌کند. مهمترین ویژگی این روش، متحرک بودن و امکان بازاریابی در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر است. به زبان دیگر، با استفاده از بک پکینگ می‌توانید محصو