باید ها و نباید ها در تبلیغات BTL چیست ؟ (جمع بندی مصاحبه ها)

 باید ها و نباید ها در تبلیغات BTL چیست ؟ (جمع بندی مصاحبه ها)

 

با کمی توجه و تامل در تبلیغات BTL ایران می توانیم به راحتی دریابیم که اصول پایه ای برای آن تعریف نشده است و در اجرای اینگونه تبلیغات چهارچوب خاصی در نظر گرفته نمی شود.

فعالین این حوزه هر یک به شکل و نگرشی متفاوت و با در نظر گرفتن توانایی خود دست به طراحی و اجرای کمپین های تبلیغات BTL می زنند که در بعضی موارد مثمر ثمر و متاسفانه در دیگر موارد جز شکست و هدر رفت هزینه نتیجه دیگری ندارد.

ما در BTLnews  بر آن شدیم تا در ابتدا این مسیر یک سوال مشترک را در تمامی مصاحبه هایمان با متخصصین این حوزه مطرح کنیم و از زبان آنان اصول را بشنویم و با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

در این مطلب به جواب هر یک از این عزیزان در رابطه با این سوال می پردازیم.

 

باید ها و نباید ها در تبلیغات BTL چیست ؟

 

از دیدگاه سعید اسمعیل لو (مدیر عامل شرکت توسعه کسب و کار نیروانا)

-تبلیغات BTL باید به فروش منجر شود و بازگشت سرمایه داشته باشد.

-در مبحث اجرای پروژه های تبلیغات BTL به سمت افرادی برویم که تجربه این نوع فعالیت را با کیفیت مطلوب در کارنامه خود دارند و علم تبلیغات را مکمل کار خود کرده اند.

 

از دیدگاه محمدرضا زارع (مدیر بازاریابی)

-زمان مناسبی را باید برای پیش از اجرا صرف نمود و در این مدت زمان مواردی چون رویکرد،هدف،مخاطب و… به طور شفاف مشخص کنیم.

-آموزش به نیروها از اساسی ترین “باید ها” است تا بتوان حس وفاداری (loyalty) را در نیروها ایجاد کرد.

 

از دیدگاه حامد رمضانی (قائم مقام هلدینگ آوازه)

-به سمت خلاقیت ها حرکت کنیم و جذابیت تبیلغات را بالا ببریم مثل استفاده از گوریلا مارکتینگ

-ابعاد مختلف تبلیغات به صورت مکمل پیش برود و کمپین تبیلغاتی خود را ۳۶۰ طراحی کنیم.

 

از دیدگاه خانم رمضانی (سرپرست بازاریابی بیژن)

-مجریان تبلیغات باید در دنیا سرچ کنند و فعالیت های BTL نوین را انجام دهند و از فضای صرفا سمپلینگ های سنتی،خارج شوند و تکنولوژی را در خدمت BTL درآورند.

-چالش ها و دردسر های تبلیغات BTL همیشه برای کارفرمایان مسئله بوده است. مجریان با آموزش نیروها و استفاده از افراد متخصص می توانند میزان قابل توجهی از این چالش ها را کم کنند.

از دیدگاه دکتر پورحسینی (مدیرعامل پخش گروه صنعتی راهب)

-یکی از مهم ترین “باید ها” بحث تحقیقات است، یعنی شما در ابتدا باید تحقیق کنید که چگونه تبلیغ کنید و در کجا تبلیغ کنید ؟ باید مواردی چون استراتژی تبلیغاتی،ریسرچ و دیتا ماینینگ صورت بگیرد.

-ابزار ها در تبلیغات BTL بسیار متعدد هستند و خودمان را محدود به یک ابزار نکنیم و مجموعه ای از ابزار را به کار بگیریم.

 

از دیدگاه محمد حسین بهلولی (مدیر رفاه رسانه)

-بزرگترین دغدغه از سمت تامین کنندگان است که نمی دانند دنبال چه هستند؟ و در تبلیغات خود فروش موثر را مد نظر قرار نمی دهند.

-تقریبا ۶۴% تصمیمات خرید در نقطه فروش صورت می گیرد و برند ها باید بتوانند که ارتباط موثر و خصوصا دوطرفه را در این نقطه به حداکثر برسانند تا به بالاترین بازدهی دست یابند.

 

از دیدگاه دکتر مرتضوی (مدیر اجرایی و مشاور مدیرعامل بیژن)

-نوک پیکان در تبلیغات BTL شخصی است که می خواهد کار مرچندایزینگ،سمپلینگ و یا … را انجام دهد،در ابتدای کار این شخص باید از یک فرد متخصص،آموزش ببیند.

-در حال حاضر نیرو های فعال در BTL شناختی از محصول،کاراکتر محصول،فلسفه برند و … ندارند و انتظار می رود این افراد عمیقا و قلبا کلام خود را به مشتریان انتقال دهند.

در پایان امیدواریم که توانسته باشیم کمکی هر چند کوچک جهت آگاهی بیشتر شما فعالین و علاقه مندان به تبلیغات BTL در ایران کرده باشیم.

سپاس از توجه شما

تیم تحریریه BTLNEW

https://btlnews.ir/

تیم تحریریه BTL با نقد و بررسی اصولی پروژه های تبلیغاتی، طراحی و اجرای آن ها از نوع Objective شما را در راستای رسیدن به موفقیت های بزرگ، گسترش کسب و کار و برندسازی همراهی می کند.

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *